tango82 Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Hei! Har en Shuttle SN45G og lurer på noe ang en strømkabel: Det er 3 stk vanlige IDE-strømkabler til å koble til harddisk/cd/dvd men så er det en som har helt lik strømplugg, men denne har bare to svarte og en gul ledning i motsettning til de andre som har 4 svarte,2 gule og 2 røde. Jeg har prøvd å koble denne 2svart+1gul ledningen til harddisk og dvd-rom men den vil da ikke boote opp p.g.a for lite strøm. Hva er i såfall vitsen med den? Jeg har også et firewire PCI kort som krever strømforsyning. Problemet er at når jeg kun har 3 ordniære IDE-strømkabler og 2 harddisker +1 DVDRW har jeg rett og slett ikke strøm til overs til Firewire kortet!! Den lille strømkabelen er for kort til at den når frem til firewire kortet også, så er litt frustrert. Hva skal jeg gjøre? Går det ann å skjøte strømledninger med elektrotape eller er det shady business?? håper på svar!! .t Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Den pluggen med bare gul og svart er i alle fall da kun 12V, hva den er tiltenkt vet ikke jeg, vifter, display eller noe kanskje... Jeg for min del ville sjøtet kabelen uten å nøle, man kan vel godt kalle det "shady business" men det vil fungere like bra som noe annet. Jeg foretrekker og lodde da, men en god gammel "tvinn og tape" duger jo det også. Forutsetningen er jo at du gjør dette skikkelig, og at du isolerer skikkelig. Man får vel sikkert kjøpt noe sånne fordelere for disse kontaktene også, som jo ser litt penere ut. En annen ting og ta hensyn til er jo at strømforbruket er innenfor hva psu klarer. Vil dog tro et firewire kort ikke er noe og bekymre seg for i den sammenheng. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå