Volkov Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Heisann, skal ha meg en bærbar pc til bruk i jobbsammenheng (dvs mest lette regneark/word pluss nettbruk og den type ting) Kravene er da med andre ord: - støtte for nett via mobil (eller, enda bedre, via pmcia-kort (både 3G og GSM-løsninger, da jeg er avhengig av nett hvor enn jeg er) - Grei batterlilevetid - God ytelse til mitt bruk (grafikkkort er ikke meget viktig) - Lav vekt og profil (helst ganske tynn) - Stor og komfortabel skjerm - Harddiskstørrelse er ikke viktig Så hvis noen har noen anbefalinger her, taes disse imot med takk (har prøvd å bruke prisguiden, men synes denne er noe rotete. hvis noen har erfaringer med nett over mobil taes disse også imot med takk! -Atle Sveen Lenke til kommentar
WildEye Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Ut ifra det du skriver så kan jeg varmt anbefale IBMs x40 serie. Dvs helt til jeg kom til "stor og komfortabel skjerm". Med det minste batteriet veier den 1.24kg, og med 12.1" skjerm er den liten og fin. Med det største batteriet (8 celler mot 4 celler) veier den i overkant av 1.5kg og har batteri til ca 5 timers jobbing litt +/- savhengig av strømsparings innstillingene. Enkelte modeller har Bluetooth, og den har ett pcmcia spor som sannsynlighvis kan brukes med kortene du beskriver (type 1 eller 2)... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå