Xvani Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Hei! Jeg har store problemer med mitt nettverk. Trådløs router: - ZyXEL ZyAIR B-2020 Nettverksadapter: - Jensen Wireless USB Adapter Som regel har jeg very good/excellent signal ifølge Win XP (SP2) og 73% signal strength, 80% Signal quality ifølge Jensen driverene. Allikevel dropper det noen ganger HELT ut av seg selv, så blinker det på USB adapteret (som om den søker) og for en kort periode (1-2s) har jeg nett igjen. Men så blir det "no signal" og slik holder det på i 3-10 min... Hva i all verden kan være galt?? Jeg har prøvd å endre signalfrekvens i routeren, men den blir på den samme den alltid har vært. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 prøvd å legge inn nye drivere til usbpluggen og ny firmware i routeren? Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 18. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2005 Det er nyeste drivere til pluggen, firmware oppgraderer jeg NU (hvis det finnes) Tror du problemet ligger i routeren eller pluggen? Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 19. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2005 Definitivt bra at jeg oppgraderte firmware, den var 3 år gammel!!! Men problemet er der enda Det rare er at det skjer på HELT tilfeldige tider Lenke til kommentar
JensenScandinavia AS Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Det kan være noen av naboene som har 108Mbps WLAN. 108 mbps utstyr okuperer hele frekvensområdet til wlan 2.4GHz slik at det blir forstyrrelser for alle rundt. Du bør også sjekke om du ikke har noe annet utstyr hjemme som forstyrrer for deg. Dette kan være f. eks. trådløs alarm, trådløs overføring av video, basestasjon for trådløs telefon osv... Lenke til kommentar
vikunja Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Visst du har mulighet til å skifte kanal på den trådløse ruteren kan du skifte til kanal 1, 6 eller 11. Dette kan hindre muligheten for at det trådløse utstyret ditt blir forstyrret av andre signaler. Husk å skift til samme kanal på det trådløse kortet ditt også, visst det er mulig. Ellers er det kun på ruteren du trenger å gjøre det. Kan hende dette hjelper. Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 9. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2005 Den står på kanal 6. Har brukt routeren til å finne kanalen med minst interferens. Har akkurat formattert, men problemet er her enda gitt! Naboens LAN er ikke 108Mbps Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå