Damrod Skrevet 25. november 2001 Del Skrevet 25. november 2001 hallo folkens, jeg sliter litt mye med dataen for tiden, jeg klarer ikke å holde den klikkfri i en uke etter formatering. Tror det er fordi jeg føkker for mye med tvilsomme prgrammer, og annet tull. Når jeg hadde win98 for eksempel så ble det bare mere og mere klikk for hver dag, maskinen fryste hvert minutt i noen sekunder (meget frustrerende i spill). og ofte så klarte den ikke å fullføre oppstarten av win98 og bare hengte seg opp. Jeg har formatert flere ganger enn et menneske blinker på en dag. Så installerte jeg winXp som fungerte meget bra i starten men så måtte jeg selvfølgelig mose maskina atter en gang. jeg hadde installert en haug av programmer og noen av dem hadde jeg ikke en aning hva gjorde, noen rare cracks programmer(hehe, tvilsomt ja). så nå funker plutselig INGEN programmer/spill i 3d, maskinen bare fryser momentant hvis jeg prøver å spille 3d spill.... så jeg vet ikke om dere har noen tips om hvordan jeg skal behandle min data i fremtiden for å ikke mose maskinen totalt... noen kommentarer/konklusjoner anyone? [ Denne Melding var redigert av: Damrod på 2001-11-25 01:48 ] [ Denne Melding var redigert av: Damrod på 2001-11-25 14:22 ] Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 25. november 2001 Del Skrevet 25. november 2001 En fyr her på forumet har som signatur "start hjernen før du åpner munnen". Tror det samme gjelder pc..etter mange år med pc lærer en faktisk at det lønner seg å vite HVA en kjører inn på maskina..Ta deg gjerne noen sec for å skumme igjennom readme's osv FØR du klikker i vei "Yes" -> "Yes" -> "Ok" -> "Finnish". Ellers, sånn reint generelt i tillegg til å TENKE, ha siste versjon av hovedkort/chipset-drivere, skjermkortdrivere og BIOS. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 25. november 2001 Del Skrevet 25. november 2001 Siden du, ifølge deg selv, prøver ut en mye programmer og spill, kan det være en god ide og lage et "image" av HD'n din etter en rein installasjon. *Sett opp maskinen med alle drivere og programmer du vet du kommer til å bruke. *Lag så en image-fil med f.eks. Ghost. *Hver gang maskina "moses", kjør inn image-fila (som du har på en annen partisjon eller brent til CD) og maskina er som ny i løpet av 5-10 min. Lenke til kommentar
Meg Skrevet 28. november 2001 Del Skrevet 28. november 2001 Hæ-hæ!! Kjenner meg igjen der, gitt... Symantec Ghost (SISTE versjon, støtter XP), eller Powerquest Drive Image 5.0 til image av lytefritt oppsett. Desuten har du jo muligheten til å ta et image av systemfilene dine i XP. Gå i Assessories/System Tools/System Restore og ta et image hver gang du føler du skal til med noe tvilsomt. Gudd Løkk!! Lenke til kommentar
Damrod Skrevet 29. november 2001 Forfatter Del Skrevet 29. november 2001 ja, jeg skal prøve meg med ntbackup i XP etter formatering.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå