Kristian2 Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Jeg får denne feilmeldingen når jeg logger på med det ene av tre brukernavn på en maskin jeg rydder opp i for noen i familien: Windows kan ikke laste inn brukerens profil, men har logget deg å med systemets standardprofil. DETAIL - Systemet har forsøkt å laste inn eller gjenopprette en fil i registret, men den angitte filen er ikke i registerfilformat. Feilmeldingen spretter opp før den begynner å laste brukerinstillinger og programmer. Det rare er at etter å ha trykket ok, lastes tilsynelatende alle instillingene som de skal, dog kanskje litt raskere enn normalt Feilmeldingen er forøvrig i klassisk MS-format. Dvs. av typen "Du har et problem!", uten å fortelle meg hvor feilen ligger. (Jo! Den ligger i en fil!! ) Jeg har kjørt AdAware og Spybot S&D samt avistallert noen stygge programmer, fjerna noe tull fra startupen i msconfig og ikke minst installert Firefox. Alt i alt en skikkelig møkkajobb, men maskinen fungerer MYE bedre nå, men jeg vil tippe at det var i AdAware/Spybot-prosessen feilen ble gjort. Bortsett fra den irriterende feilen som bare kommer på en av de tre kontoene. Hvorav alle er admin-kontoer, slik tradisjonen er i WindowsXP (Admin-problematikken gidder jeg ikke fikse opp i siden det ville medføre at jeg må drive av-vranglærning av tre brukere.) Noen som kan hjelpe meg, maskinen er uten SP2, men ellers er alle sikkerhetsoppdateringer installert. (dvs alle som har blitt gitt til meg av Microsoft, jeg går ikke ut og leiter etter sikkerhetsoppdaterninger selv. Slikt skal gå automagisk) Lenke til kommentar
Kristian2 Skrevet 17. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2005 Ok, nå skjønner jeg helt ærlig ingenting!? Løser dere alle problemer i Windows med å slette, og så opprette på nytt? Det synes jeg høres ut som masse arbeid, og ikke minst en merkelig måte å gjøre ting på . Masse filer som må flyttes, samt instillinger som må gjørs på nytt. Det må da finnes en enklere måte? Er det ikke bare å redigere en fil? evt kopiere en manglende fil fra en annen konto, og så i verste fall redigere litt i den? Jeg mener; WindowsXP fortalte meg jo at det var noe galt med en fil (men av en eller annen grunn ikke hvilken ) Tror heller jeg lar det være sånn, men takk for hjelpa likevel Lenke til kommentar
xanonymx Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Ring Microsoft, de kan sikker hjelpe deg. Du har kraqv på et vist antall gratis hjelpeganger. Du har ikke brukt opp hjelpeganger før problemet er løst Lenke til kommentar
wil Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 jeg er ikke helt sikker på om Microsoft support telefon kan svare på alle Windows spørsmål man stiller. selv har jeg aldri ringt til noe support for Microsoft, men har en følelse av at de ikke klarer å svare på alt. ja, ok. de skal kunne Windows, men du verden tja, jeg har et lite tips til deg forresten. ikke legg alt av dokumenter, filmer, musikk og sånne ting på C: dvs. systemdisken din. hvis du legger alt av dokumenter, filmer, musikk osv på f. eks D: så vil du ikke få slike problemer i fremtiden. dette bør gjøres så fort som over hodet mulig før det skjer noe mer. Lykke til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå