Mott Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 (endret) Fikk i dag det nye lydkortet mitt av pcutstyr(bulk) og jeg lurer på hvordan jeg får dette til å virke har tatt av det innebygde lydkortet i bios og innstalert driver. Er ganske grønn på dette så trenger nok masse hjelp Endret 18. juni 2005 av Mott Lenke til kommentar
Mott Skrevet 17. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2005 Detter er sikkert ikke lov men er det ingen som har peiling på om hva som er gale? Jeg trenger virkelig deres hjelp Lenke til kommentar
Winze Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Hva har skjermkortet med lydkortet du kjøpte deg? Lydkortet er bare å sette inn i pci sokkelen mens datamaskinen er av, når du starter så instalerer du de medfølgende driverne å kobler høytalerne i lydkortet, da burde dette funke. Skjermkortet trenger ikke å deaktiveres fordi om du skal sette i lydkort Lenke til kommentar
H-Frame Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 hehe, nei... men han mente sikkert lydkort da. det var en annen tråd om akkurat det samme for ikke så lenge siden her på forumet, let litt, så finner du sikkert mer råd der GL Lenke til kommentar
Mott Skrevet 18. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2005 Nå har jeg sett etter dene tråden men finner den ikke vis du har en link eller noen kan si meg hva som var gale hadde det vært fint Takk på forhånd Lenke til kommentar
Mott Skrevet 18. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2005 laster nå ned driver Lenke til kommentar
Mott Skrevet 18. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2005 men det funket ikke Lenke til kommentar
H-Frame Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 hei, tror det var Denne jeg mente les litt her, kanskje du finner noen likeheter? jeg har for min del aldrig gidda å investere i et pci lydkort, i og med at forskjellen fra det integrerte er microskopisk GL Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Se i manualen til hovedkortet ditt hvordan du går inn i bios. Der skal du skrue av det interne Lydkortet ditt. Internal sound chip eller onboard sound skal du se etter. Men alt dette står i manualen din. Lenke til kommentar
Mott Skrevet 18. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2005 ingen forslag trenger hjelp Lenke til kommentar
larseman Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 har selv installert det lyd kortet for ikke så lenge siden selv. og jeg møtte ikke på så mange hinder, men du fikk med en cd med drivere og annen software ikke sant? det skal i såfall ligge noen programmer på den cd'en prøv å installer noen av de du. det funket for meg. Greit nok at de er rimelig ubrukelig, men hvis det er det som skal til for at det skal funke så er det vel det som må gjøres! Og hvilken av utgangene på kortet bruker du? selvom du er ganske grønn så regner jeg med du har funnet den riktige! Lenke til kommentar
Mott Skrevet 18. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2005 Ja tro det den analoge sant grønne?? Lenke til kommentar
Mott Skrevet 18. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2005 Har prøvd software som var med men ingenting hjelper Lenke til kommentar
sgt.pepper Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Hei. Se i kontrollpanelet om kortet er satt som default. Husk å skru på høyttalerne og sjekk at ingen mutebokser er haket av. Lenke til kommentar
viper44 Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Har du sett i "enhetsbehandling"? Står det noen gule spørsmålstegn der? Har samme kortet selv, og vil anbefale en reeinnstallasjon, der du kun installerer driverne! ikke den andre softwaren. Lenke til kommentar
larseman Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 ja, du må selvfølgelig se at kortet er aktiver som deafult i kontroll panelet... Lenke til kommentar
larseman Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 (endret) sorry, dobbel post Endret 19. juni 2005 av larseman Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 I run/kjør skriver du "mmsys.cpl" Beveg deg så over til tabben som heter "Audio". Velg så det nye kortet under "Default device" under playback og gjerne også recording. Du trenger ikke deaktivere det innebygde lydkortet og dersom du både har høytalere og headset kan det være kjekt å f.eks høre spill på headsettet samtidig som du spiller musikk på høytalerene. Dersom kortet ikke er tilgjengelig i mmsys.cpl bør du kjøre "devmgmt.msc" å se om kortet er installert uten problemer. Som viper44 sier bør du se etter gule spørsmålstegn eller "unknown audio device". Dersom du finner "unknown audio device" har du sannsynligvis ikke installert driveren enda. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Detter er sikkert ikke lov men er det ingen som har peiling på om hva som er gale? Nei det er det ikke. Ulovlig bumping kan medføre at poster slettes eller at tråden stenges. Bumping er posting i gamle tråder, slik at de skal komme lengre opp på lister over de siste postede meldingene. Dette blir gjort av enkelte, og slike meldinger inneholder ofte bare "*bump*". Dette vil i første forsøk bli slettet, men hvis brukeren fortsetter bumpingen kan stenging av tråder og advarsler bli brukt. En har likevel lov til å svare på sine egne tråder, dersom en har ny informasjon å komme med. Bumps av typen ”*bump*” tillates i den grad at det går minimum 24 timer mellom hver slik post og maksimalt to stykker sammenlagt. Trådstarter og andre bes legge seg dette på minne! Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå