RayBay Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Hei hei.. Har satt sammen en pc, starter men får ikke noe bilde. Ingen av cd-rommene lyser og hardisken starter ikke. Jeg har målt strømmen og den gir nok strøm på alle kontaktene. Har prøvt forskjellige PSU`r og forskjellige skjermkort. Noen som har noen ide om hva som kan være gale? Hardware: Hovedkort: ASUS A7V266-C CPU: AMD Athlon XP 1900+ PSU: Chieftec 340W Skjermkort: ATI Rage AGP Lenke til kommentar
gutorms Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Hei, Plugg ut alt fra hovedkortet untatt CPU og power. Start opp og se om CPU vifte kjører. Du bør få tre lange pip (indikerer feil med RAM - og det stemmer jo siden det ikke er RAM i maskinen. Skru av. Sett inn RAM. Start opp. Sjekk CPU vifte igjen. Skru av. Sett inn skjermkort. Skru på. Får du noe på skjermen? (POST, BIOS access, RAM test etc?) Skru av. Fortsett med harddisker, CD'er lydkort, floppyer osv. En av gangen. Se hva som feiler ved elimininering. Hvis det ikke er noen av tingene du har satt inn er det rimelig sikkert noegaltmed CPUog/eller hovedkort. Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 (endret) har du onboard skjermkort prøver du det istedet, har du 2 eller flere ram-brikker prøv med en og en.. som oftest en av de to tingene som lager svart skjerm. Endret 17. juni 2005 av Vizla Lenke til kommentar
RayBay Skrevet 17. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2005 Hehe... Har selfølgelig ram i den Glemte bare å skrive det her. Har ikke onboard skjermkort. Men skal prøve det, men tingen er at oppsettet fungerte fint i går kveld når jeg var hos en kompis på hans pc, men idag når jeg skulle sette hardware`n i en av mine pc`r så fungerte den ikke :S Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Hehe... Har selfølgelig ram i den Glemte bare å skrive det her.Har ikke onboard skjermkort. Men skal prøve det, men tingen er at oppsettet fungerte fint i går kveld når jeg var hos en kompis på hans pc, men idag når jeg skulle sette hardware`n i en av mine pc`r så fungerte den ikke :S har du plukket fra hverandre hele pc'en på nytt, og slengt det sammen ? ofte det er en liiiiten ting som sitter litt løst Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 mulig power og ide led er polaritets avhengig på dette kortet, prøv å snu de små kontaktene. Lenke til kommentar
RayBay Skrevet 17. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2005 Vizla: Kameraten min hadde bestilt seg nye deler, og så satte jeg den sammen for han og da fikk jeg de gamle delene. Men skal sette den sammen på ny, sjekke alt LA8464: Har kun PWR ledningen tilkoblet, pga hadde ikke resten av kablene tilgjengelig. Kan det være en årsak ? Lenke til kommentar
RayBay Skrevet 19. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2005 *Bumb* Har ennå ikke fått gang i pc`n :S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå