Jokko88 Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Flere ganger så har strømmen gått når pcen min er påslått, kan maskinen ta skade av det? Og hvilken indre komponenter kan være spesielt utsatt? Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Strømbrudd betyr ingenting mens den er av, men lynnedslag derimot... Lenke til kommentar
Sitronade Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Jeg tror det er slik at strømbrudd ikke har mye og si(hvis strømmer går) men da den kommer kan det være for stor spenning for Pc'en. Så hvis strømmer går dra ut strønkontakten. Rett meg hvis jeg tar feil. Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Jeg har iallfall opplevd at en strømforsyning har røket ved et strømbrudd (ingenting annet enn den). Alle andre ganger har maskinen greid seg. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Hvis du holder på med å flashe bios eller firmware så kan det gi betydelige maskinvare-problemer ja, men ellers så vil det ikke gi annet enn programvare-problemer. F.eks at windows blir ustabil og slikt. PS. Flash-disker kan også ta skade av uventede strømbrudd. Det kan gi defekte sektorer eller noe sånt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå