Simen1 Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 (endret) Ditto! Jeg hadde akkurat samme problem like før jul med samme sjappe (Elkjøp). Kom tidlig for å skaffe meg en mp3-spiller som de ikke hadde. De fant ut at en av de andre elkjøp-butikkene i byen hadde den på lager, men kunne ikke bestille den derfra og til sin butikk for meg. De sa heller ikke noe om annonsegaranti. (noe jeg ikke husket i farta) Jeg måtte ordne med lån av bil for å komme meg til andre siden av byen for å få fatt i den. Når det gjelder de mange "skrivefeilene" i tilbudsavisene så kan jeg bekrefte at det i hvertfall hos en av konkurrentene var vanlig å annonsere varer de ikke har på lager. Dette vet jeg etter å ha sommerjobbet en slik plass i fjor og vet godt at sjefen velger å annonsere produkter det er lite igjen av eller helt tomt for. Dette var noe samtlige selgere var klar over og gruet seg til å fortelle kundene hver mandag og be de se på noen andre og dyrere varer. Har du hørt uttrykket "De ble desverre revet vekk på kort tid, men se her ..." før ? Hvis du har hørt det av meg så var det mest sansynlig løgn. Varen var ikke på lager i utgangspunktet. Synder: butikksjefen. Det er han som bestiller slike annonser ca 1 uke i forrveien og med vilje velger varer som det enten er lite eller ingen igjen av. Til denne praksisen: Endret 10. juli 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
JimL Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Klart det er en kjedelig praksis, men om folk ble flinkere til å bruke annonsegarantien så ville det nok dempa ned på disse forsøkene med å lokke kunder med billig-varer for så å lure dem over på dyrere saker. 3 dagers annonsegarantiHvis vi blir utsolgt innen 3 dager fra annonsedato, og vi ikke innen 10 dager klarer å skaffe deg det annonserte produktet, garanterer vi deg et likeverdig eller bedre produkt til samme pris. Med annonsert produkt menes her et produkt som annonseres i avis, trykksak, radio eller på TV. Internett alene er ikke et annonsemedium i forhold til Elkjøps annonsegaranti. http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...rTemplate=empty Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Tenker dere ikke på at det er kjeden i seg selv som er synderen og ikke hver enkelt butikk? Ofte så bestemmer ikke butikken selv for hvordan reklame de skal dele ut, kjeden lager dem 3 måneder i forveien og sender det ut samma om det er på lager eller ikke... Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 HAr selv kun hatt et broblem med elkjøp men når du kjøper en came cube bur den hvere med i pakken og mennen som jeg kjøpte den av så dumt på meg da han opnet pakka etter at jeg sa den ikke var der hæ? Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Noe ang. en Gamecube som ikke var i pakken trur jeg, han skrev så elendig. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Ditto! Jeg hadde akkurat samme problem like før jul med samme sjappe (Elkjøp). Kom tidlig for å skaffe meg en mp3-spiller som de ikke hadde. De fant ut at en av de andre elkjøp-butikkene i byen hadde den på lager, men kunne ikke bestille den derfra og til sin butikk for meg. De sa heller ikke noe om annonsegaranti. (noe jeg ikke husket i farta) Jeg måtte ordne med lån av bil for å komme meg til andre siden av byen for å få fatt i den. Når det gjelder de mange "skrivefeilene" i tilbudsavisene så kan jeg bekrefte at det i hvertfall hos en av konkurrentene var vanlig å annonsere varer de ikke har på lager. Dette vet jeg etter å ha sommerjobbet en slik plass i fjor og vet godt at sjefen velger å annonsere produkter det er lite igjen av eller helt tomt for. Dette var noe samtlige selgere var klar over og gruet seg til å fortelle kundene hver mandag og be de se på noen andre og dyrere varer. Har du hørt uttrykket "De ble desverre revet vekk på kort tid, men se her ..." før ? Hvis du har hørt det av meg så var det mest sansynlig løgn. Varen var ikke på lager i utgangspunktet. Synder: butikksjefen. Det er han som bestiller slike annonser ca 1 uke i forrveien og med vilje velger varer som det enten er lite eller ingen igjen av. Til denne praksisen: Første punktet ditt, skal elkjøp altså sende den mp3spilleren med budbil fra en butikk til en annen? . Slik oversending av varer fra butikk til butikk driver så og si ingen med, da butikker har egne lager, egne regnskap og alt sånt, dermed blir det ikke gjort. Punkt to, elkjøp har da noe ingen konkurrenter har, nemlig 3 dagers annonsegaranti. Hva som da er vanlig hos konkurrenter betyr ikke at det skal være vanlig for elkjøp, for vi SKAL skaffe deg en annonsert vare (har vi den ikke på lager de 3 første dagene i en annonse og du kommer innom skal du få den eller en tilsvarende/bedre innen 10 dager). Dermed skal det ikke være noe problem å få tak i varen, og dermed blir det umulig for elkjøp å la være å ta inn annonserte varer . Lenke til kommentar
JimL Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 (endret) Dermed skal det ikke være noe problem å få tak i varen, og dermed blir det umulig for elkjøp å la være å ta inn annonserte varer . Jeg fant en GPS til bil på tilbud hos elkjøp nå i vår, etter mye fram og tilbake hos mine lokale helter på elkjøp så måtte jeg selv ta initiativ. Etter en prat med en eller annen hos elkjøp i Oslo så fikk jeg høre at det rett og slett ikke var mulig for dem å oppdrive enheten, jeg kunne heller ikke få noen ting lignende da det var den eneste GPS'en i sortimentet akkurat da. Etter et par måneder så var ennå GPS'en å finne på nettbutikken til elkjøp, men de har visst klart å fjerne den nå. Endret 10. juli 2005 av JimL Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 (endret) Jeg forventet ikke noe budbil, men det er vel noe kommunikasjon mellom avdelinger? Om ikke hver dag så kanskje noen som kjører i mellom et par ganger i uka? Som sagt, jeg glemte annonsegarantien i farta. Ingen var så snille å minne meg på den heller når jeg spurte om varen og tilsvarende varer. Jeg tipper 80-90% av de som ikke finner den annonserte varen heller ikke husker på annonsegarantien eller blir minnet på den. Sikkert en god del av de velger en annen tilsvarende vare med langt høyere avanse på før de forlater. Ergo: Elkjøp har råd til å ikke ha varer på lager. De taper sikkert litt på varer som blir satt ned pga annonsegarantien, men vinner i andre enden igjen ved at mange velger andre varer med høyere avanse. Det er umulig for meg å finregne på hva som lønner seg for elkjøp og hvor mange som gjør hva, men jeg tror det er noe i den teorien. Angående praksisen med å ha få eller ingen eksemplarer igjen av annonserte varer på lager vet jeg er et faktum hos en av dine konkurrenter. Å tro at det ikke gjelder elkjøp også (f.eks pga annonsegarantien) tror jeg er naivt. (No offence Alastor) Endret 11. juli 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Hadde min avdelingsleder hatt den praksisen, hadde han ikke vært avdelingsleder lenge for å si det sånn . God natt . Lenke til kommentar
mullemeck Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 kan jo virke som elkjøp faktisk spekulerer i å annonsere varer de ikke har på lager eller kan få tak i. I romjula annonserte de en vare,og kjørte samme annonsering også i januar. Og ingen har fått varen enda... Dette er snakk om en Dvd nemlig Istid. Så tilsvarende produkt er litt værre. "vi klarer ikke å få tak i den" er svaret når man spør,rart at "alle" andre har den på lager da... Dette er Ikke første gang sånt skjer heller. Lenke til kommentar
mau5trap Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Ringte dem for en del måneder siden, om de hadde WoW inne, noe de seff ikke hadde. Sputre dermed om når neste parti kom inn, og jeg fikk oppgitt en dato. Dro dit den datoen, men neida. Ingen WoW i hyllene. Og ja, da var ikke WoW holdt tilbake av Blizz.... amatørmessig, så jeg stakk på expert, rett ved siden av, og de hadde det. Lenke til kommentar
auditman Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Jeg har opplevd mye elendig kundeservice på Elkjøp. Nå sist for en uke siden da jeg ville kjøpe en annonsert vare der. Selgeren snakket seg varm om hvor elendig det annonserte produktet var. Jeg har derfor sendt en mail til produsenten av produktet for å spørre om der virkelig er så dårlig som selger vil ha det til. Jeg er selvfølgelig klar over at selger ville selge meg et dyrere produkt. Jeg kjøpte det annonserte produktet og ved en feil har Elkjøp trukket beløpet fra min konto 2 ganger. Det dreier seg om nesten 3 000 kroner. Det er helt umulig å få kontakt med noen som kan hjelpe meg pr telefon, så jeg må nok møte opp i butikken før det skjer noe. Kjenner jeg Elkjøp rett, så kommer de til å prøve å skylde på banken for dette. Men jeg har snakket med banken, og Elkjøp har gjort feil her. Man kan vel si det sånn at nok er nok. Jeg setter ikke mine føtter i en Elkjøp butikk en gang til. (for å kjøpe noe) Lenke til kommentar
SkummelType Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Jeg har opplevd mye elendig kundeservice på Elkjøp. Nå sist for en uke siden da jeg ville kjøpe en annonsert vare der. Selgeren snakket seg varm om hvor elendig det annonserte produktet var. Jeg har derfor sendt en mail til produsenten av produktet for å spørre om der virkelig er så dårlig som selger vil ha det til. Jeg er selvfølgelig klar over at selger ville selge meg et dyrere produkt. Jeg kjøpte det annonserte produktet og ved en feil har Elkjøp trukket beløpet fra min konto 2 ganger. Det dreier seg om nesten 3 000 kroner. Det er helt umulig å få kontakt med noen som kan hjelpe meg pr telefon, så jeg må nok møte opp i butikken før det skjer noe. Kjenner jeg Elkjøp rett, så kommer de til å prøve å skylde på banken for dette. Men jeg har snakket med banken, og Elkjøp har gjort feil her. Man kan vel si det sånn at nok er nok. Jeg setter ikke mine føtter i en Elkjøp butikk en gang til. (for å kjøpe noe) Slike ting er både kjipt og VELDIG irriterendes! skulle kjøpe 3510i som var i annonsen husker jeg.. den var jo såklart ikke på lager, men han lovte at de skulle ha den inne innen kl 20.00 tre dager etter.. vi kom dit da men NEIDA ingen tlf.. så da neste gang vi kom igjen, ca en uke etter, fikk jeg endelig tlf. litt synd at man må kjøre 3x30min frem og tilbake i bil for og få handlet en liten tlf. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå