Heineoen Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Er Kenwood er bra stereo merke? i forhold til feks. Pioneer? Hadde kanskje tenkt meg en Kenwood KDC-W7031, noen erfaringer? Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Vil nok anbefale Alpine og Pineer foran Kenwood. Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 (endret) Du har jo fått svar på PM'en din, men jeg paster liksgodt den inn her også. Kenwood er ikke dårlig, Boss er dårlig. Men jeg ville heller kjøpt Pioneer eller Alpine av den enkle årsak at det er disse merkene som de fleste som deltar i konkurranser og bruker kvalitetsutstyr kjøper inn, samt at det er gjennomgående bra komponenter i disse spillerne. Bedre pris/kvalitetsratio helt enkelt. På høyttaler og forsterkersiden ville jeg derimot sett på andre merker. Søker du etter tester så finner du også fort ut at Pioneer er kremen, og Alpine muligens selve kirsebæret i kremen i det prisleiet du ligger Så spørs det også hva du er ute etter, skal du drive et komponentsett med spillern og en sub med egen forsterker eller er det andre planer du ha? Les litt rundt på forumet så finner du sikkert ut en hel masse om de ulike tingene en bø tenke over mhp å planlegge evt. oppgraderinger. Da er spillern en sentral komponent idet det er denne som er signalformidler. Shit in = shit out for å si det litt enkelt og banalt. Med andre ord: Har du planer om å oppgradere høyttalere og kanskje investere i en sub bør dette tas høyde for ved innkjøp av spiller. Da er også speningen på linjeutgangene viktig. De lavere Pioneer og Alpinemodellene samt Kenwood har ~2V på utgangene. 4 eller mer er å foretrekke. Eksempelvis får du en knallspiller i Pioneer DEH-P77MP. Generell bruk er bedre beskrevet i denne posten. Håper dette var tilfredsstillende Endret 18. juni 2005 av Jalla Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 18. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2005 (endret) Endret 25. juni 2005 av Heineoen Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 18. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2005 Takk Takk Men Kenwood spilleren har jo 2.5v da. Pluss at jeg synes ikke akkurat den Pioneer spilleren der var så kul akkurat da i forhold til den jeg fant med farge skjerm og også 50 watt x 4! Og den kan brukes med DAB og iPod! Noen andre anbefalinger i prisklassen ca.3000? Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 (endret) De watta der kan du desverre skyte en hvit pil etter. Det reelle tallet er nok mer 15 - 20W RMS 0.1% THD, ikke allverden å skryte av med andre ord. Skal du ha skikkelige saker mnå du nok ha forsterker. Pioneeren er elegant, tidløs og ikke "bling bling". Skal du ha DAB, så kjøp inn Blaupunktspillern som brs har på tuilbud. Ellers må du nok belage deg på å kjøpe dyre tillegsenheter. iPod får du kobla til enhver spiller med aux inngang vha cradle. Null problem Endret 18. juni 2005 av Jalla Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 19. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2005 Hva er THD? Og hvem vill du anbefale i 3000 klassen da? Er denne bra: http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1404 Og i forhold til denne: http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1393 Leste på et annet forum og der skrytte de veldig av Kenwood men. Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 19. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2005 (endret) En jeg kjenner skal kjøpe seg denne spilleren fra VDO: http://www.pixmania.com/se/se/81167/art/vd....html?itag=3913 Er denne på høyde med Pioneer spillere? Og hvordan ligger egentlig Panasonic ann? Endret 25. juni 2005 av Heineoen Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 19. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2005 Hvorfor står det aldrig om det er bal og fad styring på spillere? Skal man bare regne med det eller? Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 19. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2005 Er dette en bra spiller da? Rockford CD/MP3/RDS - RFX9220R http://www.autohifi.no/prod_detaljer.php?id=650 Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Rockford er ikke bra på spillere, Kenwood er heller ikke bra på spillere, mye dårlige komponenter og mekanikk. Pioneer, Clarion og Alpine er bedre på stort sett alle punkter. Og pioneer er også dab og ipod ready. Men om du bare er ute etter fancy display som skal vise alt mulig dilldall så er du sannsynligvis ikke like nøye på hvordan det låter, så da spiller det sikkert ingen rolle for din del. Pioneer DEH-P6700MP er en bra spiller til under 3000kr. Og det er en selvfølge at de har fader og balanse derfor står ikke dette opplyst. Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 26. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2005 Quote: En jeg kjenner skal kjøpe seg denne spilleren fra VDO: http://www.pixmania.com/se/se/81167/art/vd....html?itag=3913 Er denne på høyde med Pioneer spillere? Og hvordan ligger egentlig Panasonic ann? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå