Gå til innhold

Billig bærbar, HP eller IBM

Anbefalte innlegg

Hei !

Jeg skal ha en billig bærbar, hva skal jeg velge ?

Hvike av disse bærbare ser best ut til internett , skype , film og kontor , eventuell til videoredigering.

Ikke spill !!!

Jeg kommer til å oppgradere med 512 Mb RAM totalt 768MB.

IBM Thinkpad R50e eller HP Compaq NX6110

Link :

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=306271&view=detailed

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308639&view=detailed

Takk til alle !

Endret av sonycam
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har akkurat fått min HP Compaq NX6110 fra Komplett og min erfaring etter to dagers bruk er udelt positive. Maskinen virker godt sammenskrudd og er grei nok til enkelt bruk. :) Synes og at skjermen er fullt på høyde med langt dyrere bærbare. Dessuten liker jeg PCens stilrene design, men det er jo smak og behag.

Har en stasjonær PC med masser av datakraft, så jeg ser på min NX6110 som en maskin nummer to som jeg kan bruke i sofakroken og ute på reiser.

Skal du derimot ha en maskin til videoredigering ville jeg nok ikke satset på en maskin i denne prisklassen. Bevares, redigeringa vil nok kunne gjennomføres, men du må ha en god porsjon med tålmodighet. :whistle:

Har kjøpt med en ekstra brikke med 512MB RAM som jeg skal innstallere. Spennende å se hvordan ytelsen øker.... :hmm:

Lenke til kommentar

Kjøpte den IBM'en til samboern her for noen mnd siden, den er etter min mening veldig bra i forhold til prisen. Den er stillegående, og ganske robust.

Om den er bedre eller dårliger en HP'en kan jeg ikke si.

Endret av swazi_sb
Lenke til kommentar
tja, det er jo litt smak og behag..

HP har vel ikke akkurat dårlig kvalitet de eller ?

Nei, det er ikke det jeg sier heller. Jeg sier bare at IBM generelt priser seg litt høyere og de er kjent for å lage veldig gode produkter med høy kvalitet. (Mao, du får ofte mer for pengene fra andre leverandører enn IBM, men hvis spørsmålet er hvilken av disse 2 som funker om 20år ville jeg nok satt penger på at IBM'n lever)

Lenke til kommentar

Ja den testen der synes jeg ikke er mye verd siden det kun er en "test" av spesifikasjonene og ikke en reell test av maskinene. Men er det noen som kan si hvor mye lyd denne maskina lager? Jeg vurderer sterkt en slik selv, men den må for enhver pris være stillegående.. Hva synes du om lydnivået Jam?

Lenke til kommentar

Jeg finner lydnivået som akseptabelt. Vifta går stort sett hele tiden, men synes ikke at den er ikke sjenerende. :roll:

Vanskelig å beskrive lydnivå, da dette oppfattes subjektivt med hensyn til frekvens og nivå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...