Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Fjernstyre pc over internet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
...ehhh bare sånn at det iallfall ikke var noe så dumt: Du har "enablet" Remote connections på naboens PC, sant? (man vet aldri :roll: )

Joda, den skal stå som host og venter/lytter på at "guests" kommer for å kobler seg til..

En helt nødvendig detalj, ja :roll:

Lenke til kommentar
Cybermantix :

Når du bruker NetOp.. hvilken av de TCP/IP valgene bruker du når du fjernstyrer utenfor eget nett.. Den som heter TCP (internet) ?

det stemmer, bruker TCP(Internet)

Men tror at det egentlig ikke skal gjøre noe forskjell, TCP(Internet) tror jeg bare er en ferdig profil for å bruke TCP/IP tilkobling, med litt mindre båndbreddebruk enn standard.

Lenke til kommentar

Eg har brukt VNC (RealVNC) for å styre PC-en min heime på hybelen frå skulen. Det er veldig enkelt å sette opp og det programmet eg brukar for å sjå skjermbildet frå skulen (VNCviewer) treng ikkje installerast, berre kjørast.. Genialt enkelt. Absolutt verdt eit forsøk

Kjetil

EDIT: du treng ikkje registrere deg eller noko på den linken der.. berre trykk "Proceed to downloads" uten å skrive noko så kjem du til downloadsida

Endret av Fatboy
Lenke til kommentar
Fordi de oppdaget at du har scanna deg selv eller fordi du starta en scan til noen andre?

Ved bruk av shield up, så er det jo ikke din ip som scanner...

Men du brukte kanskje noe annet?

Scanna litt i hit og dit, men telenor sa det var fordi det var i loggene deres og ikke fordi noen hadde sakt ifra.

Lenke til kommentar
Joda, den skal stå som host og venter/lytter på at "guests" kommer for å kobler seg til..

*kremt*

Ligg det ikkje inne begrensinger som seier det at 1) brukarar som er passord-lause ikkje får koble seg til? Og 2) at brukarar som ikkje er administratorar/Remote Users kan koble seg til?

Dessutan.. Kor lurt er det eigentleg å la "Gjest"-kontoen være enablet?

Set passord på alle kontiene, og opprett ein ny konto som er administrator, og bruk den under pålogginga..

Lenke til kommentar

logmein.com har jo kun fri trial pa 30 dager eller 2 timer, det som kommer f;rst av disse.. Og blir ikke pcene saarbare ved bruk av slike system

Har provd realvnc, men faar det kun til aa virke innen eget nettverk og ikke fra utvendig mitt eget nett. Har slaatt av alle firewallene og dmz pa interne adresser mot ekstern ipaddresse uten at det har virket.. Har 3com adsl wireless router..

realvnc programmet f[r tildelt en intern ip adresse 192.168.x.7 og jeg har rutet min ip addresse via dmz til denne addressen, skriver jeg interne ip addressen 192 osv sa kommer jeg fram. men skal jeg logge p[ fra annet system sa far jeg ikke kontakt med pcen. bruker seff ekstern ip addresse tildelt fra teleno 80.x.x.x

Rscue

Lenke til kommentar

Ja men når en kjører dmz til den aktuell lokale ipen så skal den loakale maskinen ha samme ip som ip tildelt fra telenor.. Men jeg får ikke kontakt når jeg prøver fra et nett utenfor nettverket selv om dmz står på.. Dmz skal jo rute alt og ikke bare en port , eller tar jeg feil der ?

RScue

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...