Gå til innhold

Noen som har peiling? Gjelder: epox 8hda3+

visio

Anbefalte innlegg

Jeg får ikke liv i maskinen.

Den kommer innimellom, men det er like spennende hver gang jeg må skru den av av en eller annen grunn. Oftest får jeg ikke liv før jeg har prøvd MANGE ganger

Jeg bestillte meg nye minnebrikker da jeg hadde hørt at mine TwinMos 512Mb Pc3200 brikker ikke fungerte godt i lag med dette hovedkort. Leste her en som anbefalte Corsail Value 2*512Mb så jeg bestillte dette. Men når jeg nå har montert dette får jeg fortsatt ikke liv i maskinen.

Kan dette være et defekt hovedkort? Eller er det noen som har noen gode råd?

Det lyser FF På Hovedkortet, så etter det skulle det jo fungere??

Hvis det er meget sansynlig at det er hovedkortet, Hvilket hovedkort vil dere anbefale? Jeg har ikke noe interresse for spill så det trengs ikke tas noe hensyn til. Det jeg ønsker er noe som er stabilt og bra, samtidig som jeg får brukt resten av komponentene jeg sitter med

Jeg har Minne 2xTwinMos 512Mb Pc3200

+2xCorsair Value 512Mb Pc3200

Prosessor : AMD Athlon 64 3000 Socket 754

Skjermkort : Radeon 9600se Saphire AGP tilkobling

Harddisker : 1 stk WD 160Gb SATA + 1 Stk 250Gb WD SATA

Ville blitt veldig glad for å få litt hjelp her da jeg føler jeg har prøvd det meste nå

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Urk! Q-tec. :(

Jeg ville ha prøvd med en annen PSU først.

MEN, nå skal det sies at jeg har hørt om kompabilitets-problemer mellom de epox kortene og TwinMos PC3200 brikkene også. Virker som det er 50/50% sjanse for om kortet liker de brikkene eller ikke.

Lenke til kommentar

Ja det fungerer dårlig med TwinMos PC3200 måtte klokke ned til 333Mhz for å ikke få blåskjerm hele tiden......Men nå har jeg fått nye brikker så jeg håper det blir mer stabilt med Corsair.......Men det gjenstår jo og se om jeg få liv i den igjen :-) Men jeg får se om jeg får fatt i en strømforsyning jeg da, så får det bli det første jeg prøver !

Takker for hjelpa , og hvis det er flere som har noe og si ang dette, så mottas dette med takk!

Tar gjerne imot råd ang. hvilken strømforsyning jeg bør velge også

Lenke til kommentar
Tar gjerne imot råd ang. hvilken strømforsyning jeg bør velge også.

Det finnes mengder med meget bra strømforsyninger der ute.

Har du noe budsjett for en ny strømforsyning? Da bli det litt lettere å komme med en anbefaling.

Det jeg kan si er at jeg ville gått for en på minimum 400W,

selv om 450W+ er å foretrekke for da har du litt mer å gå på (også i tilfelle fremtidige oppgraderinger osv).

Endret av hakrist
Lenke til kommentar
Mer off-topic:

Q-tec er bare skrap, og ikke ypperlig til noenting. Ustabile spenninger og falske spesifikasjoner gir utgangspunkt for å gjøre enhver billig office-pc ustabil.

Enda mer off-topic (skal slutta av nå):

Hehe, vel det funker fint med en 350W q-tec på min gamle office pc:

-MSI K7T Turbo

-Athlon 1200

-256Mb ram

-40Gb HD

-Geforce 2 kort

Stabilt som bare det, men så trekker ikke denna pc'en så mye strøm heller da. PC'en brukes kun til word/excel/surfing. (ikke overklokket)

Men, når det er sagt, så er jeg absolutt 100% enig at jeg ville anbefale visio å velge noe annet enn q-tec.

Endret av hakrist
Lenke til kommentar

Gud.

Selvfølgelig kan du finne tusenvis av folk som sier "Q-tec fungerer kjempefint, aldri noen problemer bla bla bla". Men det skulle tross alt bare mangle! Ellers hadde q-tec ikke solgt en eneste power supply. Problemet er den store mengden mennesker som sier det ikke går bra.

Problemet med q-tec er at sjansen for at pcen skal bli ustabil, deler skal dø eller psuen får en mye kortere levetid enn den burde, er mye større her enn hos andre merker.

Specs på pcer som funker med q-tec finner du overalt, men sjansen for at de en dag plutselig dør er mange mange ganger større enn om pcen hadde hatt en "normal" psu. derfor er q-tec dritt. Ikke fordi de ikke klarer å drive en 1200 mhz pc. (Athlon finnes ikke i 1200+ forresten.)

Prøver ikke å henge ut noen her, vil bare egentlig unngå at fler personer kjøper q-tec etter å ha lest på forumet at det egentlig er helt ålreit. :)

edit: Erfaringer på q-tec:

https://prisguiden.no/produkt/8871

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=25002

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar

Det er jo derfor jeg også ikke anbefaler q-tec til visio.

Bare pass på at du har grunnlag for det du sier før du sier det:

AMD Thunderbird Athlon 1200 finnes. Ta bare et søk på nettet så finner du drøssevis om info på denne. Athlon 1200 var en av de siste 100Mhz (12x multiplier) som AMD produserte.

Men nå sklir det litt ut her, så jeg skal ikke krangle mer om dette.

Har du tenkt no mer på budsjett for PSU og hovedkort visio?

Endret av hakrist
Lenke til kommentar

Budsjett å budsjett, Har ikke tenkt så mye over hva det vil komme til å koste, men jeg vil ha noe som er stabilt uten at det blir "overkill" i forhold til mitt bruk. Jeg kommer nok ikke til ¨å oppgradere noe serlig når jeg har fått den stabil. Har ikke noe serlig interresse for å spille og da blir jo foreldingsprossessen litt langsomere for meg :-)

Men hvis jeg må kjøpe både hovedkort og PSU så vil jeg vel se for meg mellom 1500 og 2000 Kr

Lenke til kommentar

Kan også nevne at maskinen er ikke "helt død" Vifter og slikt starter altid, men det er vel det hele. Hører litt lyd i hardiskene og de første 3 sekundene men så blir det stillt bortsett fra viftesuset. På skjermen står det "no signal"

Lenke til kommentar

Ny Bios.. Installere windows på nytt?? Prøv med live linux fra cd-rom.. Strømforsyning, sakker farten på viftene?? Kan jo selvsagt være en av de andre spennings-utgangenen som er svak selvsagt..

Napp ut alt av det eksteriøre + interiøre utstyret som ikke behøver å sitte i.

F.eks. lydkort og grafikkort(hører jo om den starter opp). Kan jo vente med å ta ut grafikkort til slutt selvsagt. Men hvis den starter opp normalt kan du jo prøve å sette inn komponent for komponent. Lykke til :-)

Og husk at hvis du har byttet ut visse komponenter som hovedkort og Cpu er det mulig du må installere os på nytt.

Endret av thomas111
Lenke til kommentar

Jeg har oppdatert BIOS og har installert windows på nytt for noen uker siden. Men nå er det slik at jeg kommer ikke inn i BIOS heller......den kommer ikke igang i det hele tatt. De gangene jeg får liv i den så er den stabil så lenge jeg lar den stå på hele tiden. Men hvis jeg må restarte av en eller annen grunn...eller at strømmen går så er det et evighetsprosjekt og få liv i den igjen! i har jeg ikke sett antydning til liv i det hele tatt ( Bortsett fra vifter da)

Prøvde og koble vekk alt eksternt nå, men fortsatt skjer det like lite :-(

Lenke til kommentar

Høres ikke ut som om det er psu`n, hovedkortet kanskje. Nå må jeg si at jeg ikke har så mye erfaring med feilsøking på pc`r, men mere på Bensinpumper og annet elektronisk utstyr ;-) Men har du prøvd å koble vekk alt av utstyr som går ann?? Kanskje noen av tilleggskortene sitter skjevt også. Start opp med linux live cd uten hd osv.. Minne eec?? sjekk mot hovedkort..

Dumt spørsmål: du hadde vel problemer før du oppgraderte bios også??

Bios: Får du ikke kommet inn i bios fordi maskinen ikke starter eller hjelper det ikke å trykke F8? Du kan også gjøre dette: I went to 'run', typed in 'msconfig', went to the 'boot.ini' section and checked reboot in safe mode

Endret av thomas111
Lenke til kommentar

Hadde problemet før jeg oppdaterte BIOS og ja.

Får ikke starta maskinen slik at jeg kommer in i BIOS heller nei.

Har kobla bort alt bortsett fra Harddisken. LINUX cd har jeg ikke men det finnes vel på nett??

Har fått låne meg en strømforsyning som jeg skal hente nå :-) Så da får jeg kanskje svar ......HÅPER jeg!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...