trygveaa Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 (endret) Jeg prøver å passord beskytte en internettside med .htaccess. Jeg har lest noen guider og sånn og laget en .htaccess og .htpasswd fil. Men det funker ikke. Når jeg åpner siden kommer det opp en boks hvor jeg skal skrive inn brukernavn og passord, men når jeg trykker ok blinker bare boksen. Jeg har prøvd å legge den på en server som jeg har satt opp med wamp. Den bruker Apache. Edit: Vet ikke helt hvordan jeg skal skrive hvor .htpasswd filen ligger, kansje det er feilen. Jeg vet at jeg skal skrive AuthUserFile og så veien til .htpasswd, men ikke hvordan jeg skal skrive veien til .htpasswd. Endret 17. juni 2005 av trygveaa Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Kjører du XAMPP under Windows eller Linux? Hvis du kjører Windows så lurer jeg også på hvordan man får til det der, for det er umulig å finne den riktige banen til .htpasswd-fila der. Har prøvd relative filbaner og absolutte filbaner, det funker aldri. Under Linux slipper du styret med disker og sånt, så da holder det med den absolutte filbanen. F.eks. /opt/lampp/htdocs/.htpasswd. Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 17. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2005 Jeg kjører wamp5 i windows. Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Flyttet fra Webdesign, HTML og CSS Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Kjører du XAMPP under Windows eller Linux? Hvis du kjører Windows så lurer jeg også på hvordan man får til det der, for det er umulig å finne den riktige banen til .htpasswd-fila der. Har prøvd relative filbaner og absolutte filbaner, det funker aldri. Under Linux slipper du styret med disker og sånt, så da holder det med den absolutte filbanen. F.eks. /opt/lampp/htdocs/.htpasswd. Kjører selv Apache2 og PHP under WinXP og har ikke noe problem.. Defineres med d:/mappe/.htpasswd. http://php.reinsveien.com/ezUM/faq.php: AuthUserFile d:/complete/path/to/ezusermanager/.htpasswd AuthGroupFile /dev/null AuthName "ezUserManager" AuthType Basic require valid-user <Files .htaccess> order allow,deny deny from all </Files> Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 18. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2005 (endret) Tusen takk, det virka. Trodde man måtte skrive noe unix greier jeg... Edit: Men vet noen om en måte for å logge ut eller for å bli logget ut etter en bestemt tid. Endret 18. juni 2005 av trygveaa Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Edit: Men vet noen om en måte for å logge ut eller for å bli logget ut etter en bestemt tid. Da må du nok begi deg inn på sessions i PHP. Det er fortsatt mulig å lage en popup-boks som det der og bruke sessions til å lagre passordet. Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 18. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2005 Edit: Men vet noen om en måte for å logge ut eller for å bli logget ut etter en bestemt tid. Da må du nok begi deg inn på sessions i PHP. Det er fortsatt mulig å lage en popup-boks som det der og bruke sessions til å lagre passordet. Tror ikke jeg prøver meg på det for nå har jeg funnet ut at jeg tror jeg blir logget av når jeg lukker browseren og det er bra nok for meg. Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Ett tips er å bare lage en feil <?php echo 'Dette er fin tekst' ?> Og vips! Så ligger absolutte filbanen Lenke til kommentar
ntec Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Edit: Men vet noen om en måte for å logge ut eller for å bli logget ut etter en bestemt tid. Da må du nok begi deg inn på sessions i PHP. Det er fortsatt mulig å lage en popup-boks som det der og bruke sessions til å lagre passordet. Tror ikke jeg prøver meg på det for nå har jeg funnet ut at jeg tror jeg blir logget av når jeg lukker browseren og det er bra nok for meg. Denne logg-ut metoden er ikke bra nok for meg, så jeg lurer på om dere vet hvordan jeg lager en logg-ut knapp til htaccess? Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Denne logg-ut metoden er ikke bra nok for meg, så jeg lurer på om dere vet hvordan jeg lager en logg-ut knapp til htaccess? Det går ikke an å lage en "logg ut"-knapp for HTTP-autentisering. Iallefall ikke så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 (endret) Denne logg-ut metoden er ikke bra nok for meg, så jeg lurer på om dere vet hvordan jeg lager en logg-ut knapp til htaccess? Det går ikke an å lage en "logg ut"-knapp for HTTP-autentisering. Iallefall ikke så vidt jeg vet. Det skal gå an. Mange routarar f.eks, brukar HTTP-autentisering, og "logg-ut" på dei, funkar som berre det EDIT: http://no2.php.net/features.http-auth Endret 12. oktober 2005 av objorkum Lenke til kommentar
???????? Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Dette er ikke det samme som htaccess. Lenke til kommentar
gozzer Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Metode 2 og 3 i denne artikkelen kan kanskje være til hjelp. Nå har jeg ikke testet det personlig, men teorien bak det som er skrevet henger jo sånn passe på greip. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Denne logg-ut metoden er ikke bra nok for meg, så jeg lurer på om dere vet hvordan jeg lager en logg-ut knapp til htaccess? Det går ikke an å lage en "logg ut"-knapp for HTTP-autentisering. Iallefall ikke så vidt jeg vet. Det skal gå an. How do I log out? (...) Consequently, the answer to this question is, you can't. Sorry. Lenke til kommentar
gozzer Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Det er vel allerede konstatert for flere poster siden, at man ikke - per definisjon - kan logge ut av et HTTP-autentisert område. Det som dog står nevnt i artikkelen du valgte å quote fra, er mulige måter å komme rundt dette hinderet på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå