Gå til innhold

PhpBB, admin skal kunne lese PM? Noen som vett det

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva mener du?

Er du admin på et forum og vil lage et spam filer?

I så fall er dette veldig mye jobb, og jeg anbefaler deg å søke på google.com eller hotscripts.com. En mulighet er å lage et script som sjekker alle pm'er, og dersom samme pm sendes til mer enn f.eks. 10 brukere så stopper scriptet den. Ikke like bra som et spamfiler, men et spamfilter vil ta meget lang tid å utvikle - og vedlikeholde.

Lenke til kommentar

1. Ja jeg er admin på forumet, og tenkte å lage en script som leser alle meldingene. Lese manulet (og avgjøre selv hva som er SPAM og hva ikke). Fordi jeg har fåt mange klager av brukere forumet.

2. Men det med SPAM filter den var bra, men dessverre har jeg ikke tid til å lage noe sånt.

Så jeg holder meg til 1.! Noen ferdig script som kan modifisere litt og som gjøre den funksjonen?

Lenke til kommentar
ødelegger ikke det litt av vitsen med PRIVATE messages?

Jo det gjør det men det! Men nye tiltakk må settes for å stoppe det! Har dere oplevd noen ligende?

Du kan ikke uten videre lese meldingen til brukerene dine, sjekk dette med datatilsynet.

Siden er på utenlandske servere (og er ikke norsk) så jeg trenger ikke å sjekke noe som helst med datatilsynet, tror jeg!

Lenke til kommentar

Tja... i så fall kan det være verre... da må du i tillegg sjekke lovgivningen i det landet serveren er lokalisert.

Hvis siden er på norsk, og du driver tjenesten fra Norge - siden du bor her - så spørs det nok om du ikke må sjekke med datatilsynet også. Er ikke sikker på om det holder med at serveren ikke er lokalisert i Norge, så lenge du driver tjenesten fra Norge.

En mulighet er å opplyse VELDIG klart om at du kommer til å lese meldingene, og i tillegg opplyse alle brukerene på mail og oppdatere brukervilkårene. Som sagt må du da opplyse MEGET klart om dette.

Siden serveren ikke er i Norge må du som sagt i tillegg sjekke lovgivningen i det landet - det kan hende det likevel ikke vil være tillatt.

Skjønner at du sikkert kun gjør dette for å hjelpe brukerene dine, men det blir samme prinsipp som om noen leser mailen din og sensurerer den. Du hadde sikkert ikke satt pris på det om din ISP leste all mailen din, og dersom de trodde det var spam så fjernet de det.

Lenke til kommentar
Tja... i så fall kan det være verre... da må du i tillegg sjekke lovgivningen i det landet serveren er lokalisert.

Hvis siden er på norsk, og du driver tjenesten fra Norge - siden du bor her - så spørs det nok om du ikke må sjekke med datatilsynet også. Er ikke sikker på om det holder med at serveren ikke er lokalisert i Norge, så lenge du driver tjenesten fra Norge.

En mulighet er å opplyse VELDIG klart om at du kommer til å lese meldingene, og i tillegg opplyse alle brukerene på mail og oppdatere brukervilkårene. Som sagt må du da opplyse MEGET klart om dette.

Siden serveren ikke er i Norge må du som sagt i tillegg sjekke lovgivningen i det landet - det kan hende det likevel ikke vil være tillatt.

Skjønner at du sikkert kun gjør dette for å hjelpe brukerene dine, men det blir samme prinsipp som om noen leser mailen din og sensurerer den. Du hadde sikkert ikke satt pris på det om din ISP leste all mailen din, og dersom de trodde det var spam så fjernet de det.

Vel, jeg forstår det og jeg kommer til å sende mail til alle brukerne at PM blir lest av Admin'ene og samt under registrering skal det skrives et nytt punkt hvor forteller om det.

Når det gjelder lover og regler i det landet serveren og siden er beregnet for så er det ingen lov som sier noe om det. Så jeg ser ikke helt poenget med å informere datatilsynet men jeg skal gjøre det bare for å være sikker.

Men først må jeg lage scriptet ser ikke ut som noen har laget noe sånt før!! :(

Lenke til kommentar

Det handler ikke om å informere, men å spørre om det er tillatt.

Et viktig poeng er at dersom det ikke er tillatt så er det neppe mange her på forumet som er villige til å hjelpe til med dette direkte. Videre vil det nok heller ikke eksistere mange slike scripts dersom det ikke er tillatt.

Endret av ????????
Lenke til kommentar

Er det ikke bedre om du lar brukerne selv velge om du skal kunne lese de private meldingene, slik at de som blir utsatt for spam kan gi deg beskjed og gi deg tilgang til innboksen uten å gi fra seg passordet? I såfall trenger du ikke å sjekke noe som helst, siden det er de individuelle brukerne som avgjør hvem som får lese hva.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...