nastoisi Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 (endret) Hei! Skal til USA i høst og lurte på om noen har erfaringer med prisnivå på kamera i USA i forhold til Norge. Skal først til New York før vi drar over på vestkysten. Tenke da først og fremst på videokamera. Endret 17. juni 2005 av nastoisi Lenke til kommentar
TigerBlack Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 ta en titt på denne linken så vil du få en bra indikasjon www.bhphotovideo.com Lenke til kommentar
Glenn Østerud Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Men vær OBS at i New York er det 8% sales tax. Det står ikke på webben noe sted, men jeg har en kamerat som nettopp har vært innom B&H, og fikk litt sjokk når det ble 8% påslag.. Det endte med at han ikke kjøpte noe. Det ble for lite å spare for å ta risken med å handle i USA.. Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Må være obs på at du kan bli stoppa i tollen og da kommer det 25% moms i tillegg. Lenke til kommentar
Glenn Østerud Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Du kan jo handle for inntil 6000 NOK dersom du har vært over 24t i utlandet. Det burde jo holde en liten stund.. Lenke til kommentar
Elph Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 det blir stort sett temmelig mye billigere selv med 8% local tax. Handler masse fra BH og det lønner seg som regel selv med frakt og norsk MVA (da betales IKKE local tax) Unntak er ofte selve kameraene (dslr) og pakketilbud etc her i norge, objektiver er det ofte mye å spare på, og selvsagt mer jo dyrere de er i utgangspunktet Lenke til kommentar
Glenn Østerud Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Det er kanskje fordi jeg kikker i det nedre prislaget at besparelsen ikke blir så veldig stor.. Jeg har sjekket 2 stk objektiver akkurat nå, siden jeg hadde en kamerat som skulle innom B&H allikevel. Vi fant ut i fellesskap at det ikke var noen vits i å handle pga. altfor liten besparelse i forhold til risiko (garanti, evt. sende ting tilbake til USA osv.) Følgende alt var akt. for meg. Tamron 11-18mm for Canon. $615 inkl. sales tax på 8% Pris i Norge : Hos MPX (trykk på linken) 4532,-, det gir kun en besparelse på 500,- Andre alt var: Canon 17-85mm USM IS: $647 inkl. tax, gir ca 4250,-, Pris i Norge : 5196 hos Fotomagasinet.no, besparelse på ca 1000 Og siden Canon er så sær på garanti på ting som er kjøpt utenfor Norge, så vet jeg sannelige ikke jeg.. Nå skal det sies at det var 90% kaos inne på B&H når min kamerat var det, så det ble ikke noen handel uansett Men jeg undersøker videre om jeg kan handle fra Nomatica og få det sendt til et hotell i UK når jeg skal dit i okt 2005. Jeg vet jo ikke hvor "safe" det er å handle f.eks fra en privatperson via eBay og få det sendt som gave direkte til meg i Norge. Kanskje man kan spare mva på den måten? Lenke til kommentar
thorg Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Var innom B&H på ferietur i sommer. B&H er en seriøs, og ikke minst, effektv butikk. Kjøpte DV-kamera Sony PCR-350 PAL, og betalte i overkant av 1000 dollar. Kjøpte også en del ekstrautstyr, vidvinkel etc. Kjøpte bl. annet 50 SONY DV-tape til 2.5 dollar for stykket. Fikk også med meg noen MP3 spillere og et flott digitalkamera for en kamerat (20D)+ ekstrautstyr. Sparte mange penger! Det er riktig som det står skrevet, at du legge til tax i NY. den er på 8.6%. Handler du i N.Jersey er det 5% tax. På optikk er det mye å spare (objektiver, kikkerter). Kan hende blir ferien lagt til NY neste år også, hvis dollarkursen holder seg lav? Du kan få 2 og 5 års garanti hos B&H også, men da må du betale for det! Lenke til kommentar
Elph Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 En mulighet for å spare local tax er å bestille varer hos B&H og få det levert der man er i en annen stat. Tror ikke B&H leverer på hotell, men de levrte til det firma jeg var på kurs hos i Colorado, dog etter å ha ringt opp min amerikanske kontaktperson der for å få verifisert at dette var reelt. Bare gode ting å si om B&H Geir Lenke til kommentar
bjornegil Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Hallo Nettopp kommet fra New York og kjøpe Digi kam der Canon eos 350d. Betalte 7000 kr for pakke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå