leifeinar Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 (endret) skal skifte vifter i kabbinettet så lurte jeg på og snu psu viftene slik at de blåser inn i stedet for ut. grunnen til det er at det blir så mye støv i kabb. tror dere det er lurt? psu viftene lager den luftstrømmen nede til høyre. Endret 17. juni 2005 av leifeinar Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Ikke spessielt lurt, da suger den varme lufta inn. Det vil si at den suger kald luft inn, gjennom psu'en og blir da varmet opp. Og da får du varmere luft inn. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 det vil vel heller ikke bli mindre støv om du henter luften bakfra. Heller motsatt. Kjøp en boks med luft og spray inni når det er støvete =) Lenke til kommentar
V!king1 Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 snudde luftstrømmen i mitt kabinett en gang, men det var bare fordi jeg hadde et vindu rett bak pcn, som alltid sto opent. dermed gjikk temperaturene ned maaange grader, men støv blir du nok ikke kvitt. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 17. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2005 takker, var mest forskjellige ideer som susa rundt skulle høre hva dere mente om det. i stedet for luft har jeg tngt på sånn peis blåser men bruker for og få liv i glørene igjenn. dere skjømmer ja.... Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 (endret) leifeinar Skrevet 17/06/2005 : 14:25 takker, var mest forskjellige ideer som susa rundt inv_biggrin.gif skulle høre hva dere mente om det. i stedet for luft har jeg tngt på sånn peis blåser men bruker for og få liv i glørene igjenn. dere skjømmer ja.... Ikke spesielt lurt, støv og fanteri lever i den blåseren. Gå heller til en fotoforretning og kjøp litt luft på boks. Og hvis de har, kjøp den som fungerer selv om man holder kanna opp ned! OT :Hvordan farger jeg skriften? Endret 22. juni 2005 av Chris_LoX Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Det er jo ikke værre enn at du lager deg et filter og legger det under den løse platen som kabinettet står på. Da skulle du være kvitt støvproblemet ditt. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 26. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2005 Det er jo ikke værre enn at du lager deg et filter og legger det under den løse platen som kabinettet står på. Da skulle du være kvitt støvproblemet ditt. jo det er sant, men minsker det luft strømmen?? strømpebukse funker vel fint? Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Det er jo ikke værre enn at du lager deg et filter og legger det under den løse platen som kabinettet står på. Da skulle du være kvitt støvproblemet ditt. jo det er sant, men minsker det luft strømmen?? strømpebukse funker vel fint? Tror ikke det skulle bli et problem med luftgjennomstrømning. Strømpebukse fungerer nok fint. Bruk et lag og strekk den skikkelig ut slik at luften får slippe gjennom. Du merker fort om psu ikke får nok luft. Da vil viftene gå for fullt hele tiden. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 26. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2005 har modda hele kabinettet,. alle viftene er bytta ut. 6 stk silen X på 5 volt ( cpu og gpu også). har lite gjennomstrømming som det er blir varmt i kabb, tipper jeg har 32 grader i stua nå like varmt som ute. det hjelper heller ikke. så HDD er på 49, det er jo litt småvarmt Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 6 stk silen X på 5 volt Wow...tenk det fete kabinettet du kunne kjøpt deg i stedet for å bruke en formue på SilenX vifter i et kjipt AC kabinett. De SilenX viftene koster jo mer enn et Lian-Li kabinett. Ikke vondt ment da men. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 26. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2005 6 stk silen X på 5 volt Wow...tenk det fete kabinettet du kunne kjøpt deg i stedet for å bruke en formue på SilenX vifter i et kjipt AC kabinett. De SilenX viftene koster jo mer enn et Lian-Li kabinett. Ikke vondt ment da men. må bare le det kom etterhvert. først ei 12 cm til cpu. så bråka iceQII (gpu) kjølinga, så jeg satte ei 8 cm der og. så måtte jeg jo har 4 til kabb. det fine er at de 5 8 cm kosta 100 kr stk, var salg eller noe kom vel ut på 750,- eller noe. men så kan jeg jo skryte av et så og si lydløst system som scorer 7000 3d marks, og det på luft Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 jeg scorer 11400 i 3d marks, og jeg har bare stock vifter Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 (endret) jeg scorer 11400 i 3d marks, og jeg har bare stock vifter Får du 11400 i 3DMark 05? Tror ikke det nei! Det er nok 3DMark 03 du mener. Edit:Ser at du har X800XT. Jeg har X800XT PE og får 12442 uklokket i 3DMark 03. Link til score Endret 26. juni 2005 av Morten K Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 26. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2005 vi snakker self om 2005 versjonen drar 14000 i 2003 versjonen. har uansett ei lydløs maskin.... det har ikke du med stock vifter. så BLÆÆÆÆÆ tilbake Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå