Gå til innhold

skal ha meg server/gaming pc :P

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å kjøpe en pc som er en kraftig server pc, men samtidig kan jeg bruke den til gaming. Jeg setter utrolig lave krav til grafikk (bare slik at det er sakt) bare så lenge spillene funker. Hovedsakelig skal den fokuseres mest på game-server/fil-server.

Jeg har funnet noen deler som jeg tror vil stemme til mine krav. Hovedkortet har integrert grafikk-kort, og det er èn slot til å koble på ett nytt når det som er der fra før blir gammelt. Jeg har en gamin-pc fra før som er god nok nå, men jeg ønsker å kjøpe nytt sjerm-kort når gaming-pcen blir gammel, og pute det inne i denne.

her er lista:

AOpen i915GMm-HFS hovedkort socket 479

Intel Pentium M 755 2,0GHz FSB400

Kingston HyperX 2048MB 400MHz DDR

Western Digital 320GB S-ATA

Viking Miditower Sort m/350W PSU

Samsung DVD-spiller IDE DVD16x/ CD48x

Sony Floppy 3.5¨ 1.44MB FDD SORT

pris: 12 005kr utenom frakt fra netshop.no

Jeg håper på å få noen innspill fra dere om det er bra nok eller om det er noe som må byttes ut, eventuelt noe som ikke er nok fremtids retta =)

takk på forhond!

Endret av iron-vetle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville da ikke tro det. M står jo for mobile. Den utvikler lite varme og har en funksjon som gjør at den automatisk klokker seg ned ved vanlige programmer. Det beste er vel å kjøpe en CPU for servere, Xeon for eksempel...

Lenke til kommentar

Jeg har sett en test en eller annen plass der pentium m slo, amd 64 og pentium 4.

Har jeg tatt totalt feil? eller er det slik at den slo dem på gaming siden testen var gjort i doom 3? =/

edit: Xeon er jo jævlig dyr da, hva med pentum 4? er det bare klokk hastighet som har noe å si og ikke "performens" i server? (da utelukker jeg intel celeron altså)

Endret av iron-vetle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...