Gå til innhold

Trenger hjelp til Bios Update

Thigeic

Anbefalte innlegg

Har en Dell Latitude 500 som jeg skulle oppdatert BIOS på.

BIOS'n er Phoenix ROM BIOS PLUS Version 1.10 A04 (Nyeste BIOS er A09)

Jeg går inn på Dell.no laster ned Dell floppy-less Bios update, kjører den, og på slutten ber den meg velge mellom Would you like to make an upgrade disk now?, velger jeg nei får jeg opp en feilmelding som sier, BIOS NOT UPDATED. Så jeg gjorde samme tingen igjen, og svarer JA denne gangen, jeg får opp en feil melding denne gangen og, får opp denne beskjedenb

Bios Dell OptiPlex System BIOS

Version A09

For OptiPlex: GX260

Languages: English

This program contains 1 floppy disk image

This progarm could not find a floppy drive on this system

Noe sier meg at denne BIOS updaten ikke er så floppy less som de vil ha det til, jeg har ikke noen floppy på denne Dell maskinien, og vist dell ikke levere mulighet for å oppgrader BIOS burde de legge ned(Med tanke på at de leverer maskiner uten floppy)

Noen tips til hvordan jeg kan oppdatere BIOSen på denne?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke peiling på Dell, men sjekk at det er disablet Antivirus eller Bios Protection e.l. både i BIOS og Windows.

En annen ting: Siden A09 bare ligger ute på ftp-siden, så er den kanskje ikke klar for oppdatering via Windows men Dos-miljø - like greit å prøve den "offisielle" A08? Er jo litt skummelt hvis du er på vei til å lage full kræsj, enten pga. brukerfeil eller bug i programvaren.

Endret av tjaa
Lenke til kommentar
Har ringt inn og snakkt med de, var ikke veldig hjelpsomt

I følge han går det ikke an, men de kan da ikke lævere en pc som man ikke kan oppdatere biosen på?

Oh, det virker som du er utsatt for den velkjente brukerstøtta fra Dell o.a. storinger :cry: (de er vel mest opptatt av å få lagt på røret...)

Selvsagt kan Bios oppdateres, fila ligger der og rettelsene er omtalt, så det må være en missforståelse et sted - Kanskje han mente Bios ikke kan oppdateres med aktivert Antivirus?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...