Gå til innhold

Fire eller Ice mage?


Anbefalte innlegg

Må si jeg er blitt litt usikker i det siste på hvilken spec jeg bør kjøre på magen min. Ser mange som hevder at også fire mage bør kunne AoE jakte på mobs på lik level som en selv, men i praksis har jeg ikke fått dette til å fungere noe særlig bra. Det er mulig jeg gjør noe grusomt feil i måten jeg gjør dette på, men jeg begynner å lure.

 

Kan noen poste en "generic" måte å AoE jakte med fire spec? Da mener jeg ikke bare spell sekvenser men også distanse/bevegelser.

 

Som regel starter jeg med en Flame Strike (3 mobs WP undeads), venter på at de kommer innpå, kjører så en FN, rygger litt tilbake mens jeg kjører en CoC, deretter en PoM-Flame Strike og så bare instant AE resten. Mot lvl 52-53 mobs (er lvl 54 selv med 3000 hp og 5200 mana) opplever jeg som regel å være på 400-600 hp. Critter de litt mye på meg så risikerer jeg å spise jord.

 

Har konstant oppe Ice Armor og Arcane Intellect. Bruker ikke å buffe med mana shield pga at det spiser litt mye av mana pool når jeg bruker 2 Flame Strike.

 

Kritikk mottas med takk :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ice, ice baby!

Jeg hat er 26 arcane, 25 frost build.

Når jeg AoE grinder kjører jeg flame strike, PoM, flamestrike, frostnova, CoC, AE, AE.

Mister ikke spesielt mye HP, men har bare halvparten av manaen igjen.

(level 60, 3000hp - 6000 mana)

Er litt trøtt så jeg vet ikke om jeg svarte riktig på spørsmålet, men shit au.

Lenke til kommentar

Her er min build (i hvertfall sånn den skal bli når jeg blir lvl 60):

Fire:

-Imp. Fireball 5/5

-Impact 5/5

-Ignite 5/5

-Pyroblast 1/1

-Burning Soul 2/3

-Imp. Flamestrike 3/3

-Blastwave 1/1

-Burning Soul 2/3

-Critical Mass 3/3

-Fire Power 5/5

 

Arcane:

-Imp. Arcane Missiles 5/5

-Clearcasting 5/5

-Evocation 1/1

-Imp. Arcane Missiles 5/5

-Imp. Counterspell 2/2

-Imp. Mana Shield 2/2

-Presence of Mind 1/1

 

Du må gjerne låne den hvis du trenger ny build en gang :p

Endret av Rodney Mullen
Lenke til kommentar
Takker for tilbakemeldingene.

 

Rodney Mullen: Hehe! Ser heller ut som du har lånt min build :!: Er omtrent den builden jeg har nå og som jeg planla å fullføre på 60.

 

Er fortsatt litt i tenkeboksen på om jeg skal skifte til Ice.

Man må også ta i bettraktning at de fleste highlevels har gansk OK med fire-ressistance utstyr. Dette fordi man trenger det i MoltenCore og Onyxia. Med andre ord frost gjør så å si samme damage mot folk generelt i PVP. Ikke mange som har frostresistance.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...