Gå til innhold

Brightness problem med nokia 445pro flat skjerm

machina_2

Anbefalte innlegg

Har ett lite problem med Nokia skjermen min. det er at brightnessen har begynt å oppføre seg veldig rart. Skjermen er så lys at alt som skal være sort er lyse grått. jeg blir nødt til å skru brightnessen helt av for at det skal være mulig å bruke den, men selv da er det sorte grått. Er det noe man kan gjøre for å få tilbake brightnessen slik den var? Default settings hjelper ikke, degaus hjelper heller ikke. Er det noe man kan stille inn på selve skjermen, for eks ved å ta av plast desklet?

Kult om noen kunne hjelpe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv hatt en 21" nokia 445X multigraph CRT skjerm. Der fikk jeg problem med fargene etterhvert og det viste seg å være dårlig isolering av kablene inn til skjermen (De er jo delt opp etter komponent ++). Resultatet var at skjermen fikk et gult filter slik at hvitfarger ble gule, men sortfargen forble sort så det er mulig problemet ditt skyldes noe annet. Men sjekk kablene i hvertfall :)

Endret av Bravofox
Lenke til kommentar

Det skal jeg gjøre. Tror nok ikke dette er samme problem. Men takk alikevel! Det virker som om at skjermen min tror at det som er 0% brightness(som jeg må ha den på nå) egentlig er 50% som er standard. Og når jeg tar standard som er 50 % så er det like lyst som om man hadde satt en fungerende skjerm på 100 %. Er nesten som om den har låst seg i verdiene, klarer ikke å komme tilbake til der den var. Skulle hatt et reset program hvis det fantes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...