Thigeic Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Når jeg starter PC'n starter den fint opp... på en måtte.. Hovedkortet får strøm... men skjermen er start/grå(dette er helt fra starten av, jeg får aldri sett noe på skjermen) Dette startet en morgen jeg våknet, gikk ut i stuen og såg at windows XP startet, jaja tenkte jeg. Gikk og tok meg en dusj, etter det såg jeg at den restartet seg om og om igjen. Kom til den svarte windows skjermen om og om igjen. Og den restartet seg, hver gang. Så skjedde noe nytt igjen, den kom til det område som den detekter RAM, hdd's osv, og så ble skjermen svart, jeg tenkte det sikkert var hovedkortet, så jeg bestillte ny hovedkort og prossesor(som var på høy tid at jeg gjorde uansett) Satte dette i når det kom, startet opp maskinen med ny ram, ny hard disk, og ny prossesor, gledet meg til å spille Doom uten noe form for hakk, men nei da, skjermen var enda svart, så jeg tenkte det var skjermkortet da, og jeg har noen gammle skjermkort, satte i det i, og samme problemet, så satt jeg i et PCI skermkort, skjermen var fremdeles svart, men nå kom det en pipe lyd(ingen pipe lyd med AGP kort), 1 stk langt pip, og 2 stk korte. Sjekket opp hva dette var, og kom frem til at det var noe med grafikk kortet. Men så har jeg jo prøvd forsjeklig skjermkort, og har nå også testet AGP kortet mitt i en annen maskin og det virker der Nå har jeg testet maskinen med kun nye delere, og problemet vedvarer. Jeg er sett rundt på nettet etter noe som kan være en forklarining til hva de forskjelige pinnene er på strømforsyningnen, men finner ikke noe som dette, vist jeg hadde funnet dette kunne jeg målt meg frem til om det var noe feil med denne. Hva kan være gale? Kan det vere strømforsyningnen min som ikke levere strøm til AGP/PCI protene? Beggyner å bli iritert på.... det probelmet nå hva faen det er Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Har du prøvd med en annen skjerm også? Lenke til kommentar
gutorms Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Kan kanskje også være en ide å teste med default BIOS settings (hvis det ikke allerede er prøvd...) Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Da å resette BIOS, det gjør du ved å ta ut batteriet på Hovedkortet ca 5 sek. så setter du det inn igjen. Lenke til kommentar
Thigeic Skrevet 17. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2005 Prøvd med ny skjerm, jeg regner med at BIOS'n har default settings siden jeg aldri har fått sett biosen på det ny hovedkortet, har hatt en reset på den for sikkerhets skyld, men virker like dårlig, virker håpløst Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå