int20h Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Nvidia senket nylig prisene på noen av sine grafikkbrikker for å forberede lanseringen av GeForce 7800, også kjent under kodenavnet G70. Les mer Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Prisene vil alltid falle når det kommer nye produkter. Dog syns jeg ikke det er merkelig at de selger langt mindre enheter nå enn før. I Norge sysn vi et skjermkort til 4k er drit dyrt, tenk deg da hvordan dette oppfattes i resten av verden. Norges barn er som kjent bortskjemt og kommer fra rike hjem, sett ut fra en verdensmålestokk. Dog håper jeg at hardware blir så billig, slik at man ikke må spare i to år før man kan oppgradere igjen. Lenke til kommentar
Yonaz Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 hva har blitt billigere? Kan ikke si jeg ser at skjermkortene har blitt så ekstremt mye billigere. Lenke til kommentar
RBW Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 hva har blitt billigere?Kan ikke si jeg ser at skjermkortene har blitt så ekstremt mye billigere. Det er selve grafikkprosessorene fra Nvidia og ut til skjermkortprodusentene som har blitt billigere. Som sluttbruker vil du ikke se noen umiddelbar prisnedsettelse hos nettbutikkene, dette vil ta lenger tid. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 (endret) Jeg ser 6200TC ble satt ned 15$, men hva var førprisen og hva blir da den prosentvise reduksjonen? Jeg ser fra linken til digitimes at 6600 reduseres med 5$, og MX4000 med bagatellmessige 1-2$. Jeg regner med de rydder plass til nye lavprismodeller fra 7xxx-serien. Endret 17. juni 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
hanigjen Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Nå har også prisene på 6800Ultra og 6800GT sunket en del de siste par månedene. Dette kan dog også være lavere minnepriser som gir utslag. Prishistorikk AOpen 6800GT Prishistorikk AOpen 6800Ultra Lenke til kommentar
Tbau5 Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 De kutter vel prisen for å få PR.. Det var jo faktisk de dårligste GPUene som sank i pris Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Hadde prisen på grafikkbrikker gått opp, hadde prisen for sluttbrukerene gått umiddelbart opp. Sånn er det desverre ikke med prisreduksjoner. Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 huff, ja deleprisen er høy for tiden, særlig skjermkort, husker da skjermkort kosta 2000 og var driiitbra, nå føler man ikke det samme, har du sett gull en gang, holder det ikke med bronse etterpå... må ha meg ny pc gitt. Lenke til kommentar
dkvam Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Leste et annet sted at disse prisjusteringene kun var for å stimulere markedet litt i det som er lavsesongen for kjøp av hardware. Skulle de banet vei for de ny korta hadde vel et priskutt på noen av topp/middel modellene heller vært på plass? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå