Gå til innhold

Får ikke grafisk inst. av Mandriva til å virke

Anbefalte innlegg

Uansett hva jeg velger av "vgahi", "vgalo", "vga16" eller bare trykker enter når jeg skal installere så kommer bare den tekstbasert innstallasjonen opp!

Syns den grafiske er mer oversiktlig mht. valg av de forskjellige pakkene. Kan det ha noe med skjermkortet mitt å gjøre? (Hercules S3 DX/GX 4MB PCI)

(Har fått til tekstbasert installasjon med standard oppsettet, og da fungerer x og hele greia.):hmm:

Håper på noen fornuftige svar.

BTW: resten av hardware i profil...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
det blir ikke vanskeligere enn det du gjør det til selv. for noen kan nok tekstbassert installasjon av Linux bli litt vanskelig.

En tekstbasert installasjon er ikke vanskeligere en en GUI-basert. Eneste forskjellen er at brukeren faktisk må lese hva som står istedenfor å se på fancy grafikk og trykke next, next.

Lenke til kommentar
En tekstbasert installasjon er ikke vanskeligere en en GUI-basert.

Kommer an på hvor godt tekstinstallasjonsprogrammet er. Hvis installasjonsprogrammet er portet rett fra den grafiske versjonen uten å gjøre endringer, kan det være tungt å navigere i.

Lenke til kommentar
En tekstbasert installasjon er ikke vanskeligere en en GUI-basert.

Kommer an på hvor godt tekstinstallasjonsprogrammet er. Hvis installasjonsprogrammet er portet rett fra den grafiske versjonen uten å gjøre endringer, kan det være tungt å navigere i.

Nå har jeg ingen erfaring fra slike installasjonsprogrammer, men hvis du ser på installasjonsprogrammene til Slackware, Debian og Arch så er disse etter min mening på høyde (bedre?) en GUI-baserte installasjonprogrammer fra andre distroer.

Lenke til kommentar

ikke det at det er noe problem å installere med den tekstbaserte installasjonen, men når man skal velge pakkene så står det en liten deskripsjon av de forskjellige i den grafiske installasjonen. derfor liker jeg å bruke den. men er det noen som kan svare på spm. i første post?

btw: har 512mb ram, og ja, jeg mååå ha nytt gfx.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...