Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Netopia 3351 loggføring

Gjest medlem-16183

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-16183

Sliter med ustabilt internett og vil derfor loggføre når internett blir koblet ut, logging er satt på i ruteren men er det mulig å lese dem et sted? Eller må jeg ordne meg et Syslog program? I såfall hvilket.

MVH

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-16183

ok, men fungerer det ikke med min vanlige nextgentel loggin? Eller er det bare folk som arbeider for nextgentel som kan lese dem? Vet du hvilket program som kan loggføre ustabilitet/frakobling på internett?

takk for svar

Lenke til kommentar

Du kan prøve å logge inn med: admin / noway, ngt / Tshml , ngt / ChkBid114. Sistnevnte burde være det nyeste admin-passordet. Det står rimelig klart i loggen hvis linja går ned. Ruteren skal også ha mulighet å logge til syslog.

Et program på din egen maskin burde ikke klare å ta linja din ned. Så fremt f.eks. det ikke er snakk om upnp og du har dårlig firmware som sliter litt med den funksjonen. Hvis linja går opp og ned som en jojo i ruteren kan det være snakk om problemer med enten ruter, linje el. dslam. Kunne f.eks. hende at linja di ikke tåler den hastigheten som satt i ruteren.

Lenke til kommentar

Litt vanskelig å si med så lite utdrag fra loggen. 17:10 ble ruteren omstartet, så det er greit nok. 19:47 gikk derimot forbindelsen ned. Litt usikker på hvorfor, men kanskje fordi du endret noe i ruteren? Følg nøye med om det skjer oftere.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183
Litt vanskelig å si med så lite utdrag fra loggen. 17:10 ble ruteren omstartet, så det er greit nok. 19:47 gikk derimot forbindelsen ned. Litt usikker på hvorfor, men kanskje fordi du endret noe i ruteren? Følg nøye med om det skjer oftere.

Zenit, er det noe med den loggen her a?

post-61-1119028540_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Litt usikker her, dessverre. Lurer litt på hva PPP-2 entryen er for noe. På den annen side, etter datoen å dømme er det så pass lenge siden at det ikke virker som om linja går noe særlig ofte ned?

Hvis du mister forbindelsen med f.eks. et par timers mellomrom, eller la oss si 1 gang om dagen og det skjer nesten hele tiden da ville jeg begynt å lure.

Endret av Zenit
Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183

Takk for hjelpen. Noen ganger går linjen ned flere ganger om dagen men det skjer ikke hver dag... Holder meg vel til NGT til bindingstiden er over, siden oppgraderingene ikke blir all verden.

Lenke til kommentar
Takk for hjelpen. Noen ganger går linjen ned flere ganger om dagen men det skjer ikke hver dag... Holder meg vel til NGT til bindingstiden er over, siden oppgraderingene ikke blir all verden.

Oki, du kan f.eks. ta en "clear" på loggen ruteren og følge litt med. Ser du plutselig at linja har vært nede flere ganger i løpet av en dag tar du kontakt med NGT. Man skal da ha full valuta for pengene. Dobbeltsjekk også at dato og klokkeslett er riktig. Men det ser bra ut på skjermbildene.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

logget inn på min nextgentel ruter... hos meg er klokkeslett og dato helt feil.....

why? kan jeg forandre til rett?

hos meg resetter ruteren seg hver natt rundt 1-2

har akkurat fått ny ruter 3351

min gamle Netopia 4542 gjorde det samme

skulle tro det er noe rart med linja da?

Lenke til kommentar

I tillegg til ruter-loggen, så kjør en pinglog på maskinen:

gå til kjør på startmenyen og skriv: "ping -t -r 120 www.vg.no > pinglog.txt"

Da kjører du en uendelig pingeloop mot VG's nettserver og skriver alt til den tekstfilen som er spesifisert. La det holde på et døgn eller to. Det samlet med ruter loggen skal være mer enn godt nok til å avdekke eventuelle ustabiliteter på linjen.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...