Gå til innhold

Erfaringer om SHG's bærbare maskiner.


Anbefalte innlegg

Jeg er dog fremdeles skeptisk til å bestille noe fra dem, siden de er så lite kjent i Norge. Jeg tenker da på garanti, reklamasjon og slike ting. Plutselig en dag så er de kanskje konkurs? Da sitter man der med skjegget i postkassen (ikke det at jeg har skjegg )

 

Tror nok at her i Danmark har vi den samme garanti/reklamasjonsrett som i Norge.( ½ års garanti, og 1½ års reklamasjonsrett)

 

Du kan nok sammenligne SHG med Komplett.

 

Men helt sikkert.

I utgangspunktet skal man være trygg ved det stedet man handler.

 

Hilsen tukols

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Har søkt litt omkring i det Danske fora.

 

www.edbpriser.dk

 

Her har de et større forum. SHG computere har flere ganger vært til diskussjon her. Av hvad jeg umiddelbart får ut av de tråde jeg har lest, så er de ikke helt støjsvake, og kan godt bli noe varme.

 

 

Tråd: Shg Note 9000 Test

Her er en som har testet den i

3DMark 2001-SE

3DMark 2002

3DMark 2003

3DMark 2005

 

http://www.edbpriser.dk/community/forum/thread.asp?id=52708

 

Jeg lavde en søkning på SHG Note 8600 men det gav ikke resultat.

 

Hvis dere går inn på "bærbare" i forum og laver en SHG søk der, kommer det mange tråde opp.

 

Hilsen tukols

Endret av tukols
Lenke til kommentar

3DMark 2001-SE:

 

Med AC:

 

1024* 16 Bit = 18301

1024* 32 Bit = 17152

1400* 16 Bit = 14452

1400* 32 Bit = 12802

 

Uden AC:

 

1024* 16 Bit = 5024

1024* 32 Bit = 4704

1400* 16 Bit = 4445

1400* 32 Bit = 4279

 

3DMark 2002:

 

Med AC:

 

CPU = 6301

RAM = 11203

HDD = 564

 

Uden AC:

 

CPU = 2847

RAM = 4878

HDD = 542

 

 

3DMark 2003:

 

Med AC = 6052

 

Uden AC = 2897

 

3DMark 2005:

 

Med AC = 2548

 

Uden AC = 1387

 

AC, et det nettstrøm det er snakk om? *Har null peiling*

 

 

-John :)

Lenke til kommentar

Takk, Tukols! :thumbup: Fant en del informasjon på det forumet. Den viktigste kritikken ser ut til å være at maskinene blir forholdsvis varme, og at viften støyer mer enn gjennomsnittet, iallfall på enkelte modeller. Noen klaget over at garantien mot pikselfeil er såpass dårlig generelt (5 eller 7 pikselfeil tolereres, avhengig av modell), og det kan tyde på lav kvalitet, men det var ingen som faktisk hadde dårlige erfaringer med skjermene etter det jeg kunne se. Man har jo dessuten angrefristen, så jeg kan ikke se hvorfor det skulle være noe problem...

 

Og de 3DMark poengsummene -- er de bra eller dårlige? Og hva måler egentlig 3DMark 01, 03, 04, 05 etc? Hva slags poengsummer regnes som bra for spill og sånt? **løper og gjemmer seg pga. sin n00byness :blush: **

Lenke til kommentar
Og de 3DMark poengsummene -- er de bra eller dårlige? Og hva måler egentlig 3DMark 01, 03, 04, 05 etc? Hva slags poengsummer regnes som bra for spill og sånt?

 

Beklager her kan jeg ikke være med.

Det må være mange her inne som kjenner programmet og kan tolke.

 

Hilsen tukols

Lenke til kommentar
Jeg er dog fremdeles skeptisk til å bestille noe fra dem, siden de er så lite kjent i Norge. Jeg tenker da på garanti, reklamasjon og slike ting. Plutselig en dag så er de kanskje konkurs? Da sitter man der med skjegget i postkassen (ikke det at jeg har skjegg )

 

Tror nok at her i Danmark har vi den samme garanti/reklamasjonsrett som i Norge.( ½ års garanti, og 1½ års reklamasjonsrett)

 

Du kan nok sammenligne SHG med Komplett.

 

Men helt sikkert.

I utgangspunktet skal man være trygg ved det stedet man handler.

 

Hilsen tukols

Ikke helt riktig det der...garanti er noe produsenten/forhandleren frivillig gir, ikke noe de er pålagt. Hva angår reklamasjonsrett, gir loven 2 eller 5 år, avhengig av hvor lenge varen er ment å vare.

Lenke til kommentar
Jeg er dog fremdeles skeptisk til å bestille noe fra dem, siden de er så lite kjent i Norge. Jeg tenker da på garanti, reklamasjon og slike ting. Plutselig en dag så er de kanskje konkurs? Da sitter man der med skjegget i postkassen (ikke det at jeg har skjegg )

 

Tror nok at her i Danmark har vi den samme garanti/reklamasjonsrett som i Norge.( ½ års garanti, og 1½ års reklamasjonsrett)

 

Du kan nok sammenligne SHG med Komplett.

 

Men helt sikkert.

I utgangspunktet skal man være trygg ved det stedet man handler.

 

Hilsen tukols

Ikke helt riktig det der...garanti er noe produsenten/forhandleren frivillig gir, ikke noe de er pålagt. Hva angår reklamasjonsrett, gir loven 2 eller 5 år, avhengig av hvor lenge varen er ment å vare.

Men angreretten skal likevel være den samme for alle butikker, hva?

 

-John :)

Lenke til kommentar
Men angreretten skal likevel være den samme for alle butikker, hva?

 

-John :)

På alle varer kjøpt fra norske forhandlere (dersom shg har en norsk avdeling som tar seg av kundene her til lands regnes de som norske) har du 14 dagers ubetinget angrerett. Imidlertid bør du vite at på såkalte tilvirkningskjøp, dvs kjøp der varen blir laget/bygget på bestilling, kan forhandleren ta seg betalt for det det kostet å sette sammen maskina om du returnerer den (kan koste ca 1500-2500).

Lenke til kommentar
Lurer på om jeg skal prøve 8000 eller 8600 series?

 

Ser ut som du får mer cpu for pengene for 8000, men i 8600 får du 6600go isteden for 9700pro....

 

Hva er best?

6600 er definitivt best. I stasjonære maskiner er sånn ca Nvidia 6600XX = ATi 9800XX. Så 6600go vil nok være litt bedre. Men jeg kan ta feil. Tar forbehold om det.

 

-John :)

Lenke til kommentar
ingen som får kjøpt da varene ikke er på lager.. :hmm:

Hehe, joda. Skal være enig i det. Ikke engang avdeligen i norge kunne gi meg en review, eller evt bilder.:

 

- Jeg har desverre ikke flere bilder av den. Jeg kan heller ikke anskaffe flere akkurat nå fordi den ikke er på lager.

 

-Rune Amdal - shg.dk A/S

 

Menmen. Jeg skal likevel ha meg en 8600 fra dem. Skal se innen 3 uker, om jeg har bestilt den da. Jeg bestiller så snart jeg får solgt denne maskinen, som skjer rett etter at jeg har fått den RAM-brikken jeg har bestilt fra Komplett.no. Den skal komme i posten hvert øyeblikk. Etter at også DE får varene sine på lager. :)

 

-John :)

 

EDIT: Ikke noe viktig egentlig.

Endret av IC7STORM
Lenke til kommentar
Aha, så pc-ene er ikke tiljengelige hos SHG engang? :p

Hehehe. Jo. :p Jeg skal bestille så snart de kommer inn på lageret! :D Vil gjerne være den første i Norge som lager en review av disse, kanskje første i hele verden. Hehe. For jeg finner faen ikke noen form for reviews noen steder! :( Jeg tror ikke denne maskinen skal være så værst, men jeg frykter litt for byggekvalitet og lignende.

 

-John :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...