Prytz. Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Noen med litt kunnskap innen sandvolleyballregler som kan fortelle meg om det er lov til å kaste opp ballen til seg selv mer enn èn gang før man skal serve? En kompis påsto at han hadde lov til å kaste ballen opp tre ganger til seg selv før han måtte serve.. altså kaste, og hvis han ikke er førnøyd med kastet tar han imot ballen og kaster den opp til seg selv på nytt. Trodde det bare var lov å kaste en gang opp til seg selv..? Har jeg dreti på draget? Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 (endret) Jeg trur det er lov å kaste den opp, og vis du ikke da er fornøyd med kastet så må ballen vere nedi bakken før du kan ta den igjen. Men jeg er ikke helt sikker. Jeg har heller ikke hørt at det er f. eks 3 ganger. Edit: Fant dette. Endret 17. juni 2005 av BaX Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 (endret) Kan ikke noen bare finne en link til de offisielle reglene i beachvolleyball? Google er din beste venn (selv om jeg ikke gidder ) Endret 17. juni 2005 av L4r5 Lenke til kommentar
Prytz. Skrevet 17. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2005 16.5.6 If the ball, after having been tossed or released by the server, lands without being touched or caught by the server, it is considered as a service. 16.5.7 No further service attempt will be permitted. Fant dette. Men det sier jo bare at hvis man MISTEr ballen er det en fault. Faen.. når det ikke engang står i de offisielle reglene Lenke til kommentar
Feh Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 16.5.6 If the ball, after having been tossed or released by the server, landswithout being touched or caught by the server, it is considered as a service. 16.5.7 No further service attempt will be permitted. Fant dette. Men det sier jo bare at hvis man MISTEr ballen er det en fault. Faen.. når det ikke engang står i de offisielle reglene Når vi er usikre, så finner vi bare på våre egne regler vi Aldri noen som har klaget om man har prøvd 2-3 ganger når vi spiller... Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Nettopp! Herregud, er det problem at noen hiver opp ballen et par ekstra ganger?! Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Ja.. Viss man skal spille seriost saa. Jeg mener at du faar et saant forsok viss ballen er i bakken, men dog er ikke sikker Lenke til kommentar
jingt Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 De proffe(bla meg ) mister ikke ballen. Den går enten over (eller under) nettet på første førsøk Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Flyttes til riktig kategori. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 De proffe(bla meg ) mister ikke ballen. Den går enten over (eller under) nettet på første førsøk Ja. For å være sikker, kan man jo bare spille med bare ett forsøk. Da lærer dere hvertfall å slå Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Du kan kaste den opp i luften akkurat så mange ganger du vil så lenge du tar den imot igjen bak linja. Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Goophy, staar jo lenger oppe i traaden at ballen maa vaere ned i bakken forst.. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Goophy, staar jo lenger oppe i traaden at ballen maa vaere ned i bakken forst.. Hæ? Er bare nær bakken teller det som om du har servet. Lenke til kommentar
Senz0r Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Spiller volleyball selv. Man kan kun kaste ballen en gang opp til seg selv Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Nei.. Har snakka med en kompis som spiller i 2 divisjon tror jeg det er i Trondheim, ballen maa vaere ned viss du skal ha et nytt fors0k Lenke til kommentar
Nudle Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Jeg spiller volleyball (ikke sandvolleyball) i volleyball kan man bare kaste ballen opp en gang! Man får ikke flere forsøk! <Nudle> Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Jeg har dommerbevis i volleyball og har dømt herrekamper i 3. divisjon.. har også dømt litt sandvolley med kameratspilling... Viktige regler som man ofte glemmer i sandvolley (siste gjelder for så vidt også i vanlig volleyball): - Servemottak som fingerslag er ikke godtatt i sandvolley, siden man aldri slår helt rent. - En serve kan aldri angripes over netthøyde (blokkes) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 - En serve kan aldri angripes over netthøyde (blokkes) Man kan holde armen så høyt man klarer uten å hoppe på server. Er man høy så er det ikke umulig eller ulovlig å blokke en serv. Dette gjelder i alle fall i vanlig volleyball med mindre de har forandret reglene fra når mamma spillte i eliteserien. Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Reglene vurderes og forandres hele tiden, men så vidt jeg vet har dette vært regelen lenge. Jeg spurte nettop naboen min som spiller på A-laget her, og han har aldri vært borti at det har vært lov å angripe en serve over netthøyde. Hvis man tar ballen under netthøyde derimot, så er det lov å sende den tilbake der den kom fra hvis man finner dette strategisk riktig Lenke til kommentar
loco-flirt Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 spiller volleyball selv... det er lov å kaste opp flere ganger, men du må la ballen falle i bakken, uten å være borti... når ballen treffer bakken, kan du ta den opp og prøve på nytt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå