Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjelp med kjøp av 54Mbps Trådløst pci kort

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har bestilt 2 * D-Link DWL- G520+ kort nå.

Håper jeg får til nettverket.

Men nå som jeg har 54Mbps, hvordan vil det fungere når jeg sender f.eks en sang til en annen pc i nettverket ? Hvor raskt går det å hva er speeden på et normalt vanlig nettverkskort i ein pc ( 10/100 )..?

Lenke til kommentar

10-20m med fri sikt går fint, men begynner å bli i grenseland med vegger og tak...

11g (54Mbit) gir ikke 54Mbit trådløst. Du kan regne med ca 20Mbit hvis du har brukbart signal. Blir det svakt signal dropper overføringshastigheten betydelig.

Lenke til kommentar
10-20m med fri sikt går fint, men begynner å bli i grenseland med vegger og tak...

11g (54Mbit) gir ikke 54Mbit trådløst. Du kan regne med ca 20Mbit hvis du har brukbart signal. Blir det svakt signal dropper overføringshastigheten betydelig.

Men det jeg lurer på om vanlig nettverk (10/100) og trådløst nettverk (11g 54Mbps), om jeg får sammme hastighet over nettverket ?!

Lenke til kommentar
På 10/100 nettverk får du enten 10 eller 100Mbit.

På trådløst (11g) kan du få alt fra 0-30Mbit alt etter signalstyrke og teknologi som blir benyttet)

Det vil si at nå når jeg settop opp trådløst nettverk, får jeg mye dårligere hastighet over nettverket, det vanlige er vell 100 over vanlig nettverk så?!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...