xgroove Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Her er 3 bilder til kritikk. Si hva dere synes så ville jeg bli glad:) Bilde 1 : Det bilde jeg ble mest fornøyd med etter en test serie på Hellestø stranden her i Rogaland. Bilde 2 : Første gang jeg prøver meg på denne lukkertid effekten. Noe jeg kunne gjort annerledes? Jeg brukte ikke stativ. Bilde 3 : Et slags antikk bilde. Kunne gjerne lagt på et svart/hvitt filter? Bildene er tatt med et Canon EOS300D 18-55mm Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Hva skal jeg si, synes alle bildene var bra. Motivet på de to siste var veldig stilig. Lenke til kommentar
NikonD70 Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Fine motiv, men du har undereksponert veldig på alle sammen. Prøv å ta mer høyde for dette når du tar bilder med lite lys. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 hva er den bilen brukt til? er det kule hull? Lenke til kommentar
xgroove Skrevet 17. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2005 Bilen er brukt som skyteskive tror jeg. hehe Beklager men bildene ble slettet fra serveren de lå på. Skal prøve å å fikset dette. Lenke til kommentar
xgroove Skrevet 17. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2005 Har lagt bildene over på en annen server. Tror dette skal virke. Bilde 1 : Det bilde jeg ble mest fornøyd med etter en test serie på Hellestø stranden her i Rogaland. Bilde 2 : Første gang jeg prøver meg på denne lukkertid effekten. Noe jeg kunne gjort annerledes? Jeg brukte ikke stativ. Bilde 3 : Et slags antikk bilde. Kunne gjerne lagt på et svart/hvitt filter? Bildene er tatt med et Canon EOS300D 18-55mm Lenke til kommentar
jimjames Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 bilde nr 1 er faktisk bilde av meg Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Har lagt bildene over på en annen server. Tror dette skal virke. Bilde 1 : Det bilde jeg ble mest fornøyd med etter en test serie på Hellestø stranden her i Rogaland. Bilde 2 : Første gang jeg prøver meg på denne lukkertid effekten. Noe jeg kunne gjort annerledes? Jeg brukte ikke stativ. Bilde 3 : Et slags antikk bilde. Kunne gjerne lagt på et svart/hvitt filter? Bildene er tatt med et Canon EOS300D 18-55mm 0. Bildene er alt for store, både i pixler og kilobytes. De fleste sitter på skjermer med oppløsninger på 1024x768 - 1600x1200, så et bilde på rundt 1024px i bredden holder i lange baner. Det er noe drit å scrolle rundt i både høyde og bredde for å se bildet. 1. Fine farger, men personen ødelegger bildet for meg. 2. Kjøp et stativ neste gang. I full størrelse er bildet både grumsete og diffust. Det er også litt i mørkeste laget. 3. Fint perspektiv. Syns den platen-som-ligger-over-motoren-saken på høyre side, samt metall-saken-som-holder-platen-som-ligger-over-motoren-oppe (i mangel av bedre ord) burde vært fjernet. Bakgrunnen kunne med fordel vært litt mer diffus, og en svart/hvitt- eller sepia-tone hadde nok også gjort seg. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 3. Fint perspektiv. Syns den platen-som-ligger-over-motoren-saken på høyre side, samt metall-saken-som-holder-platen-som-ligger-over-motoren-oppe (i mangel av bedre ord) burde vært fjernet. Bakgrunnen kunne med fordel vært litt mer diffus, og en svart/hvitt- eller sepia-tone hadde nok også gjort seg. Panserpinne var et fint ord. Tenkte litt over akuratt det selv, den kan være litt i veien siden den stikker ut. Lenke til kommentar
12Anonym12 Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Nr.1 og 2 var fine! Nr.2 var finest! Fint motiv Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Jeg synes det var noen fine bilder. Eneste: Frontlykten på bilen ble litt ufokusert Ellers bra. Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 I bilde nummer tre hadde jeg personlig fokusert mer på kulehullene. Rusten som renner ut ser ut som blod, og gir en kul effekt. Lenke til kommentar
berland Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 0. Bildene er alt for store, både i pixler og kilobytes. De fleste sitter på skjermer med oppløsninger på 1024x768 - 1600x1200, så et bilde på rundt 1024px i bredden holder i lange baner. Det er noe drit å scrolle rundt i både høyde og bredde for å se bildet. Enig i at man ikke trenger legge ut bilder i full-oppløsning hele tida. Men når folk gjør det, ordnes det enkelt med zoom-funksjonen i Opera. Hold inne ctrl-tasten og rull nedover, så zoomer man ut, og man slipper å scrolle (dette er selvsagt ikke kubisk skalering som man kunne fått dersom bildet ble skalert skikkelig på forhånd). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå