Gå til innhold

HOLY SHIT! Har kanskje mista 200GB! (løst :D)

Anbefalte innlegg

MAYDAY!

Har en 200GB hd, med 4 partisjoner. primary til c:. d:, e:, og f: på extended. Så skulle jeg installere linux og minsket størrelsen på c:. Lagde ny partisjon til linux. Så rebootet jeg, men når jeg starter partition magic får jeg en feil. Og blir spurt om pmagic skal reparere feilen. Jeg klikker ja, men det kommer bare opp gang på gang.... Er det noen programmer som man kan reparere partisjonene med? Sånn at alt blir som det var før jeg begynte med dette tullet?

Har sikkert forklart meg dårlig men håper på hjelp!!!! :cry:

edit: c:\ virker, samme gjelder e:\ og f:\.....men det virker som at linux partisjonen har blitt lagd ett stykke inn i d:\! og der ligger all musikken min! (11000mp3's btw!)

Endret av amarios
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Viktige ting for å redde data:

- Ikke gjør NOE SOM HELST med disken du vil redde data fra, før du skal sette i gang selve backup-forsøket.

- Installer alt av recovery-programvare på andre disker enn den du forsøker å redde.

Programmer jeg med suksess har prøvd: GetDataBack og File Scavenger

Begge programmer har en extended/long search-funksjon, som finner alt som er å finne uten å bruke 100 000,- på IBAS. Dette tar lang tid, kan ta en del timer. Etterpå vil du forhåpentligvis få opp en god del, om ikke absolutt alle av filene dine. Det vil også kommer opp en del tidligere slettede filer, fordi disse ikke er overskrevet ennå, og programmene er ganske dyktige.

PS! Jeg prøvde å redde 5 DVD-backuper (DVDShrink) med File Scavenger. Søkte på disken et par timer før den fant de, så prøvde jeg å kopiere de over på en annen disk. Da fikk jeg feilmelding av File Scavenger om at filene var korrupte.

Så forsøkte jeg det samme med GetDataBack, og alle filene ble gjenopprettet 100% :)

Lenke til kommentar
For det første, det er ikke bra for harddisken at du har to operativsystemer fordelt på to partisjoner i samma harddisk. Tror den har tatt skade av det. :wow:

På hvilken måte er dette skadelig? Det er da tusenvis av folk som kjører Dual-boot med Linux og Windows. Har aldri hørt noe om at dette er et kjent problem?

Lenke til kommentar

ble religiøs nå! PRAISE THE LORD! partition magic klarte det, trengte bare å velge undelete partition! :D :D :D

kjører nå, håper det funker!

edit: alt funker nå! 20 grå hår rikere nå! takler ikke sånt jeg, spesielt når jeg ikke har backup av noe som helst!

Endret av amarios
Lenke til kommentar
For det første, det er ikke bra for harddisken at du har to operativsystemer fordelt på to partisjoner i samma harddisk. Tror den har tatt skade av det. :wow:

Må være det dummeste jeg har hørt på lenge. :nei::roll:

Lenke til kommentar

jepp, innkjøp av dvd-brenner er noe som skal prioriteres høyt nå! og en haug med dvd-r plater!

edit: fant ut grunnen til at alt ble tull, hadde opprettet linux partisjonene i extended... :hmm: ikke så lurt. lagde den i primary nå!

*ikke holde på med partisjonering på en stund*

Endret av amarios
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...