Simkin Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 (endret) har drevet og flasha biosen på mitt asus p4p800-vm, og det gikk fint, men jeg fikk 2 errorer før oppstart som jeg tenkte jeg skulle fikse ved og flytte på cmos jumperen.. fant en tysk side der det var bilde av jumperen og hvor den skulle flyttes.. jumperen sitter under batteriet og over en lten firkant(chips av noe slag) MEN så skjedde det som ikke skulle skje, jeg flytta på feil jumper.. en jumper som så omtrnet slik ut.. først en pinne, så ingen pinne på nr 2, og en pinne på nr 3 og 4.. og dette så jeg ikke før jeg hadde flytta den over selvsagt.. og det som værre er er att strømmen sto på, så i det jeg så jeg drev med feil jumper og skulle satte den på plass så starta pc'n(i det jeg satte den på plass igjen), men skjermen var svart, deretter så flytta jeg på cmos'en(til der den skal flyttes når du skal resette bios) og da starta den, men jeg fikk "fatal error" og noe til, for nå vil den ikke starte opp i det hele tatt.. altså hovedkortet og vifte starter opp, men skjermer bare står å blinker..(det grønne lyset) HJELP er ikke min pc heller ser på tegninga nå att jeg har flytta på "Chassis 1" http://www.format-docu.de/LinkedDocuments/...g_p4p800_vm.pdf her ser dere, den jeg egentli skulle flytta på var "CLR TC1" som er cmos'en er VELDIG takknemlig for hjelp!! Endret 18. juni 2005 av Freeman84 Lenke til kommentar
Tinkerer Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Slik jeg forstod det av bruksanvisningen er chassis kontakten ment for å tilknytte en sensor som skal oppdage når noen åpner kabinettet slik at hendelsen loggføres og eventuelt forhindre tukkling med bios'en. Er litt usikker angående det siste da tysken min ikke lenger er det den engang var.... Anyway, å aktivere denne funksjonen (jumperen i "on" stillingen vil fungere som enregistrering av åpnet kabinett) vil neppe føre til noe varig mèn. Det som er litt tricky er at det skjedde under en bios update....uansett prøv å frakoble maskinen fysisk fra strømnettet i et kvarterstid. Enkelte ganger trenger maskina rett og slett bare å bli kvitt litt ladning for å kunne starte opp igjen... Får du start på den igjen så foreslår jeg en reset av bios og en eventuel ny bios update. Får du ikke start på den igjen får du teste hvilke komponenter som fremdeles fungerer på PC'en og deretter erstatte det som ikke virker.. Good Luck!!! Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 17. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2005 (endret) ok, så det er det den er til ja.. men jeg husker ikke hvor den satt, om den satt på de 2 til høyre(som er ON) eller som den satt på den ëne pinnen.. har nå prøvd og koble fra strømmen i en halvtime (tok samtidig ut batteriet på hovedkortet, uten att det hjalp noen ting) pc'n vil ikke starte i det hele tatt, men hvis jeg flytter på cmos jumperen så starter den opp, men det kommer ingenting på skjemen.. noen? Endret 17. juni 2005 av Freeman84 Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 17. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2005 (endret) EDIT: nå starter den opp uten de beskjedene, og jeg kommer inn i windows som normalt.. men flytter jeg cmosen til "reset" så starter den ikke opp, og jeg har fremdeles cmos time/date not set og cmos settings wrong når jeg starter opp så nå vil ikke pc'n starte opp når jeg flytter cmos'en til "reset" og det er fryktelig irriterene og måtte trykke F2 hver gang jeg skal starte opp, og deretter stille klokka hver gang på nytt.. så noen som vet hvorfor den ikke vil starte når jeg flytter vmos til reset?? Endret 17. juni 2005 av Freeman84 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå