harv Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Heisann Jakter på et kamera som fungerer uten drivere installert på PC. Dvs at man kan koble kamera til pc og få det opp som egen diskdrive i win2k og XP. Kameraet må være brukervennlig og robust, da det skal være utlånskamera. Pris burde være under 2000, da jeg skal kjøpe flere. Noen gode forslag? Har tenkt litt i retning HP sine kamera. Takker for innspill. Harv Lenke til kommentar
Carlos Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 HPs kameraer er meget brugervenlige, men jeg ville kigge på Canons A-serie, hvor du kan få norske menuer og tilmed får du en masse manuelle indstillinger, hvis nogle skulle have behov for dette. Derudover har det jo selvfølgelig også fuld auto-mode, så enhver kan betjene det. Canon A75 fås til et stykke uunder 2000,- (ca. 1600,-) og er et af de bedste valg til prisen Lenke til kommentar
parob Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Du kunne jo låne ut et kamera sammens med en minnekortleser? Da er du ikke like avhengig av hvilken kameramodell som kan fås opp som egen disk i win2k og XP, men kan velge hva du vil og heller kjøpe en kortleser til 200-300,- i tillegg. Lenke til kommentar
harv Skrevet 17. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2005 takk for inspill. Sjekket Canon kameraet, men det følger ikke med oppladbare batterier? Kortleser har jeg tenkt på, men for enkelthetens skyld er det uaktuelt. Ønsker kort og greit noe som fungerer, også uten drivere og ekstrautstyr. Da slipper jeg å måtte supportere alle de som en gang i blant finner ut at de trenger å låne kameraene. Hva synes dere om HP R707, koster 1650 kr, inkl batteri? mvh Harv Lenke til kommentar
slemslem Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Det at det ikke følger med oppladbare batterier hadde jeg bare sett på som en fordel til dette formålet. Da bruker den 2xAA, og det har de fleste liggende/kan kjøpe billig på ikea/hvorsomhelst, og du slipper låne ut lader og oppladbart batteri. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå