Gå til innhold

Får man vitnemål med stryk i matte?

Windoge

Anbefalte innlegg

Endelig er jeg ferdig med mine 2 år på Salg og service. Har ganske brukbare karakterer fra både GK og VK1 med god i orden og oppførsel.

Problemet er at jeg greide å få strykkarakter i matte. Litt fordi jeg ikke er noe god i faget, og litt fordi jeg og læreren aldri kom overens. Såvidt jeg vet må matten tas opp gjennom en eksamen, men gjør det noe om jeg tar en slik eksmamen om f.eks 2-3 år? Har fått lærlingplass, så jeg orker ikke å anstrenge meg for å ta opp faget med det første. Men hvis dette må gjøres via en spesiell tidsramme så gjør jeg jo det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Nope, du får ikke vitnemål. Du får studiebevis. Du kan ta matteeksamen når du vil uten å bekymre deg.

Lenke til kommentar

Burde kanskje ikke svare på dette når jeg ikke er 100% sikker. Imidlertid virker det ikke riktig om du skulle ha rett på den slags dokumenter uten at du har oppnådd kravet om et visst antall timer på årsbasis. Jeg mangler også matte, noe som hindrer meg i å få studiekompetanse. Vil derfor anbefale deg å ikke utsette "problemet" - få det overstått snarest mulig. :)

Sensuren for min siste eksamen nærmer seg. Gruer meg til resultatet. :no:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Vel, det høres jo delvis logisk ut, men samtidig ikke.

Man kan ta fagbrev i fag uten å ha hatt full skolegang. Dvs. at man kan ta lengre læretid + gå en dag i uken på skolen i et år elns. Det må vel tilsi at man ikke trenger alle fag?

Det stemmer. Er man lenge i jobben kan man gå opp til fagprøve etter mange år såvidt jeg vet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...