ZyberZone Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Jeg vil sjekke hva slags vinduer som finnes åpne på maskinen, og lukke disse i C++. Har kommet frem til at jeg kanskje skal bruke TerminateProcess(), men finner ikke ut hvordan denne fungerer. Hva må jeg sende med denne? Kan noen vise meg et eksempel hvordan jeg f.eks. lukker kalkulatoren? I C++ altså Takk på forhånd! Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 TerminateProcess #define WIN32_LEAN_AND_MEAN #include <iostream> #include <windows.h> #include <Psapi.h> #include <string.h> DWORD *proc_ids = 0; DWORD needed = 0; HMODULE *mods = 0; char *text = 0; void shutdown(); int main() { using namespace std; if(((proc_ids = new DWORD[256]) == 0) || ((mods = new HMODULE[256]) == 0) || ((text = new char[128]) == 0)) { cout << "Unable to allocate memory"; shutdown(); return 0; } EnumProcesses(proc_ids, 1024, &needed); HANDLE current_proc; for(unsigned int x=0;x<needed;x++) { if((current_proc = OpenProcess(PROCESS_TERMINATE | PROCESS_QUERY_INFORMATION | PROCESS_VM_READ, FALSE, proc_ids[x])) != 0) { if(EnumProcessModules(current_proc, mods, 256, &needed)) { GetModuleBaseName(current_proc, mods[0], (LPSTR)text, 128); // Get module base name (the first module is always the executable cout << text << "\n"; if(strcmp(text, "calc.exe") == 0) TerminateProcess(current_proc, 0); } } } shutdown(); return 0; } void shutdown() { if(text != NULL) delete [] text; if(mods != NULL) delete [] mods; if(proc_ids != NULL) delete [] proc_ids; } Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 27. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2005 (endret) Takk takk takk! Hadde nesten glemt den tråden her, og programmet mitt er ikke kommet noe lenger.. Men nå så håper jeg det blir bedre Se om jeg får det til å lukke alle programmer nå også Edit: gah, sjekket ikke hele koden Endret 27. juni 2005 av ZyberZone Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå