jjjjjjjjjjeeeeeeeeeeee Skrevet 22. juli 2002 Del Skrevet 22. juli 2002 Jeg har et par spørsmål om visual basic: 1. Hvordan kan jeg spille av en lyd med vb? 2. Hvordan kan jeg få et program til å generere en eller flere tilfeldige bokstver/tall 3. Hvordan kan jeg stenge ned en applikkasjon med vb [ Denne Melding var redigert av: mais på 2002-07-24 01:20 ] Lenke til kommentar
whoarang Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 1. for å spille av lyd vil jeg anbefale at du bruker DirectX med VB. du går på "Project->References" og velger "DirectX7" eller "DirectX8" og trykker ok. Deretter må du Dimme litt og dvs. Vil anbefale å laste ned DirextX 8 SDK fra Microsoft. Der er det med Tutorials og HOWTO's... 2. for å lage tilfeldige tall må du bruke en kommando som heter Rnd() husker ikke helt hvordan det var med det var vel noe sånt som: Dim I as integer I=int(rnd(9)*0) 'Produserer en integer mellom 0 og 9 er ikke sikker om dette virker, men prøv å bytte litt på tallene og test flere ganger. for å lukke andre programmer må du kanskje se litt på API-programmering (Application Programming Interface) søk på det på Microsoft-side eller noe sånt... Lenke til kommentar
KriStang Skrevet 12. april 2003 Del Skrevet 12. april 2003 For å generere tilfeldige tall: Randomize Timer I = Int(Rnd * 9) Dette gir deg tilfeldige tall mellom 0 og 9 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå