B4stian Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Ja, hva skal til at en telefon blir IMEI-sperret? Vet om politianmeldelse... Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Ja, hva skal til at en telefon blir IMEI-sperret?Vet om politianmeldelse... Er vel kun de som i utgangspunktet kan sperre mobilen. Evt operatørenes forsikringsselskap tror jeg. Har hatt en svindelsak gjennom butikken der én kunde meldte sin telefon stjålet og solgte den til en annen kunde av oss. Den ble altså rimelig raskt IMEIsperret og vi hjalp ny eier gjenåpne den direkte gjennom Netcoms forsikring. Tok én dag. Det vi trengte da var en god forklaring på hvorfor den var IMEIsperret, kjøpsbevis og selve telefonen. Gamle eier ble tiltalt for forsikringssvindel Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 Okey, det jeg egentlig trodde. Så hvis man oppdager at telefonen er IMEI-sperret er den meldt stjålet eller noe sånt da? (evt. forsikringssvindel... ) Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Okey, det jeg egentlig trodde. Så hvis man oppdager at telefonen er IMEI-sperret er den meldt stjålet eller noe sånt da? (evt. forsikringssvindel... ) Sannsynligvis. Er jo i utgangspunktet kun da den skal IMEIsperres. En av de store operatørene bør sitte på kunnskap om hvorfor akkurat DIN telefon er sperret. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 Er ikke min telefon... men nok om det, kan ikke si mere. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Ja, hva skal til at en telefon blir IMEI-sperret? Jeg har hørt at en feil hos Netcom førte til at flere tusen telefoner ble sperret ved en feiltagelse for en stund siden. Egne erfaringer mer eller mindre bekrefter at dette stemmer, så dersom din telefon kun er sperret i Netcom sitt nett kan det skyldes en feil. Men er jo uansett ikke verre enn å ringe operatøren og høre hvorfor den er sperret. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå