Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Vår NGT sentral er som lan?

Anbefalte innlegg

Hei hei

Vi er 3 stk som spiller cs og er kobla til samme sentral.

Ver klar for latterkick;

To av oss satt og spillte cs (JA CS 1,6) og andre satt og lasta ned.

Vi hadde mellom 70-130 ping og 80-150 ms.

Vell, vi fikk no han andre til og slutte og laste vi. ping; 30-40 ms; 20-40.

Så satt han på igjen nedlasting, ping; 70-130 ms; 80-150.

Kan noen PLEASE fortelle meg koffor dette skjer?

Alt dette drittet skjedde etter at vi fikk oppgradert linje.

btw, eg ringte til NGT. Da fikk eg en idiot som snakka pent bergensk og sa til meg "beklager, men dette kan jeg ikke svare deg på."

Jeg lover dere, har snart ikke mer hår på hodet pga av ngt :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei hei

Vi er 3 stk som spiller cs og er kobla til samme sentral.

Samme sentral? da som i samme linje, eller via tre linjer til samme ADSL-sentral?

Vist dere deler linje blir det slik pga, at han som laster ned konkurerer med dere om kapasiteten på linja. Ruteren deres prioriterer ikke pakkene, og siden han maser om maks kapasitet vil deres pakker bli "forsinket".

Vist dere sitter på hvær deres ADSL linje må det isåfall være forliten linje fra DSLAM og ut i NGT sitt nett.

Lenke til kommentar

Tipper NGT har overbooket linjen til sentralen litt for mye. Hvis NGT har en sentral med 20 kunder som alle har 2mbit-linje .. så betyr ikke det at ngt har 40mbit inn til sentralen.

Er det akkurat en ting Telenor er flinke til så er det å oppgradere linjer til sentralene i det øyeblikk de får en klage om at noe er overbelastet.

Lenke til kommentar
nei vi sitter ikke på samme linje.

via tre linjer til samme ADSL-sentral :)

Det som gjør dette så rart :no:

jo.. dere er mest sannsynlig på samme linje inn til sentralen.. altså samme kabel... det er det mest sannsynlig litt for mange andre som gjør og derfor vil du oppleve høy ping når folk laster ned..

Lenke til kommentar
eg blir så forbanna.

atm så hater eg ngt av hele mitt hjerte. har bare vert dritt siden de oppgraderte linjene våre...

Tipper vi her ser grunnen til at Telenor ikke oppgraderer alle på en gang.

Tipper dere har fått en liten flaskehals ut fra sentralen deres.

Lenke til kommentar

HAEHAEHEAHAEHAEHEA, ngt suger på alt utenom nedlasting, deffor har eg telenor som pinger evig bra og trenger ikke bry meg om at andre laster, og har nettopp fått oppgradert linje og (4000\450).

NGT GOEZ FAMMESTAD

Lenke til kommentar

Enig med Crzy_t, har sikkert med overbooking å gjøre, eventuelt et problem med kapasiteten på det tidspunktet. Men ante ikke at det kunne gi utslag så lett :) På den annen siden hvis sentralen nærmer seg sin kapasitet når det kommer til antall kunder kan det sikkert skje *spekulere*. Alle leverandører overbooker en del og da spesielt i privat sektor. Tror ikke NGT er noe dårligere el. bedre på det punktet. Kanskje med unntak av Catch.

Lenke til kommentar

kjipt det topdawg.

Må bare legge til at jeg bor maks 30 meter og har samme sentral som m1kal.

Han fikk oppgradert linjen sin for noen dager siden. Seff vil jeg også ha det, så jeg ringer inn.

Neida de kunne ikke oppgradere meg... HVa faen erre de roter med a?

Lenke til kommentar

Dersom NGT oppgraderte linjene deres for et par dager siden, hvordan skal NGT vite at dere har problemer når dere istedet for å alle sende inn "klager" (tror dere får mye bedre respons dersom dere ikke skriver som posten her, men heller mer saklig og kaller det en "linjestatus") og informerer NGT om hvordan situasjonen er så går dere på dette forumet og både snakker ned om NGT og deres ansatte. Som flere har sagt er det vanlig å overbooke linjer, og sannsynligvis ekstra mye nå for tiden nå når alle ISP'ene nesten dobbler hastighetene på mange av produktene. Antall husstander kobblet til en sentral, kvaliteten på kobber og utstyr, linjebruken til kundene varierer alle fra sentral til sentral så det er klart at noen steder vil den beregnede båndbredden til en sentral være for liten og andre steder vil den være stor nok.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

johdoe, linjene våre ble oppgradert for flere måneder siden. Vi har ringt alle sammen og gidd beskjed til NGT om situasjonen. JEG har hvertfall ikke ringt som en og anna useriøs fjortis. Men de inne på kundeservice sier de ikke vet noe.

Lenke til kommentar

Da kan du/dere se bort fra første halvdel av den første setningen min da jeg trodde m1k4l var en av dere tre med problemer.

Det er dog en fordel (og en regel) om du også kan holde en høfflig tone her på forumet, selv om jeg må innrømme at jeg ble litt for aggresiv der selv.

Det er velkjent at de som sitter på kundeservice ikke er fagfolk, men bare sitter der med spørsmål/svar ark forran seg. Disse dronene kan sansynligvis ikke hjelpe deg, så det gjelder å få snakke med en høyere opp i hierakiet. Hvordan du får til dette kan jeg huske å ha sett tråder her som omhandler, men kansje det er nok at når de sier :

"beklager, men dette kan jeg ikke svare deg på."

så sier du :

"kan du da vennligst sette meg over til noen som kan?"

EDIT: Jeg tror også det er best å presentere saken som om "linjene holder ikke den hastigheten vi normalt sett burde hatt, og hastigheten variere etter hvor mye naboene bruker linjen". Det blir jo ikke feil selv om kundesupport sannsynligvis tror du mener båndbredde. Å forklare at pingen er høy tror jeg ikke gjør mye da de ikke har lovet deg en minimumsping, men minimumsbåndbredde har de lovet deg. ;)

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

Bare ikke finn på og bytt til BKK!!!!!!!!!!!!!!

De utleverer ikke passord til ruter, og tull med regnings systemet.

Angrer som bare det, dette er det dummeste valget jeg har gjort når det kommer til bredbånd.

Supporten er bedre en hos NGT, men de vet enda mindre hos BKK .................sukk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...