Boralis Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 (endret) Sitter her med 2 grafikkort, det ene er et PowerColor X850XT og det andre er et Sapphre X850 XT PE ,en det pussige er at om jeg kjører disse to på samme maskin med samme innstillinger, samme driver og samme klock så får jeg mellom 1000 og 2000 poeng MINDRE på Sapphire kortet selv om det er et PE kort . Feks i 3D 03 fikk jeg med PoweColor 14975 poeng og med Sapphiren kun 12916 poeng, som sagt med nøyaktig like drivere og innstillinger Noen teorier om dette Endret 16. juni 2005 av Snekker`n Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Eneste jeg kan foreslå er at det ene kortet 'throttler' - lik kjøleløsning? Mvh r. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 17. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2005 Begge har lik kjøling ja, har også testet begge med vannkjøling det samme skjer da . Lenke til kommentar
Yonaz Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 er vell ikke mer en og si at PoweColor er bedre en Sapphiren. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 sikker på at de får lik hastighet fra pci-e bussen? Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Tipper begge følger ATI's referansedesign.. Mystisk.. Ville forsøkt å kjøre Rivatuner i bakgrunnen (logge frekkvensene) bare for å være sikker på at ikke et av kortene throttler. Og begge korten har 16 pipelines som fungerer? (går utifra at du har sjekket at begge kortene er klokket identisk core/mem) Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 17. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2005 Jepp, alt er indentisk. Samme hastighet samme volt, samme kjøling. Men den store overraskelsen fikk jeg i dag da jeg skiftet prosessor fra en 3200 til en 4000 , da begynt kortet og kjøre normalt Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Kom til å tenke på en ting til; kortene kan ha forskjellige timinger på minnet, men dette skal ikke ha SÅ mye å si. Kortene kjører likt på en cpu, og ulikt på en annen? (Har alltid innbilt meg at kort som følger refransedesiget tiol ATI yter identisk, men klokker forskjellig - dette er interresant) Gidder du så kan du forsøke å swappe biosene ?! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 17. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2005 Netshop sender meg opp et kort til så jeg får testet dem opp mot hverandre, de har også lånt meg prosessorn Snakk om service Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Hold oss orientert (her har iallefall jeg mulighet for å lære noe mer om disse kortene..) Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 17. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2005 (endret) Jepp, kortet er sendt og jeg har det på mandag eller tirdag . Det vil jo være veldig rart om et sapphire X 850 XT PE skal vise seg å være dårligere enn et PowerColor X 850 XT Men det rareste er at de kjører tilnærmet likt da jeg skiftet cpu Endret 17. juni 2005 av Snekker`n Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 hmmm merkelig... mulig det er en fysisk skade på sapphiren? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 17. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2005 Det får vi svar på når det nye sapphire koret kommer opp . Lenke til kommentar
smy Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 ramtiming er enst som slår meg regn du kjøre på samme klokkhasting het Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 17. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2005 Som sagt ALT er likt og om en kjører alt uklokket direkte ut av esken med så kommer sapphren dårligere ut selv om den har høyere clock std . Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Som sagt ALT er likt og om en kjører alt uklokket direkte ut av esken med så kommer sapphren dårligere ut selv om den har høyere clock std . Da har du faktisk sjekket all ALLE timingene på minnet er identisk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå