Gjakmarrja Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Dette er min PSU link Problemet med denne er støy, men siden jeg er avhengig av eletronikk for bli kvitt støyen så passer den bedre her! Det sier seg selv at en PSU på 650w med en 80mm vifte som går for fullt kommer til å bråke. Må fikse dette, får ikke sove med den på i samme rom Min idé er: Åpne PSU`n og montere manuell viftestyring på viften som står i fra før. Det andre jeg ønsker er å prøve og montere en vifte uten på PSU`n, her er bilde av flaten jeg ønsker og montere ekstra vifte, denne viften skal suge inn. Bilde Denne ønsker jeg også manuell viftestyring på. Jeg kommer også til å montere en temp måler inne i PSU så jeg kan kjøre den akkurat på max driftstemp. 50 celsius Det jeg trenger hjelp til er å finne passende justerbare motstand og, vifter av høy kvalitet som støyer lite! Og eventuelt tilbake melding på om dette er en god idé i det hele tatt! Takk for svar Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 vendur.no har silenx vifter som skal være gode, vil du ikke ha slike så anbefaler jeg papst. En grei måte å fjerne støy på er muligens å ha to saktegående vifter. En bak på 80mm, og en 120mm på toppen eller bunnen (kommer litt ann på design av psu) Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 vendur.no har silenx vifter som skal være gode, vil du ikke ha slike så anbefaler jeg papst. En grei måte å fjerne støy på er muligens å ha to saktegående vifter. En bak på 80mm, og en 120mm på toppen eller bunnen (kommer litt ann på design av psu) Tenker det blir 2 80mm som kjører akuratt nok til at max drift temp blir opprettholdt Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 20. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2005 Jeg fant ut at, viften min er temp styrt så det er bare å montere en ekstra en til innsug så skal den andre "roe seg"! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå