Gå til innhold

Hvorfor denne meldingen (for lite diskplass på C:)

Anbefalte innlegg

Da jeg trykket på en link for at jeg skulle få høre en låt på nette, kom det opp et vindu.

”For lite diskplass på C:, frigjør mer plass”

Hva kommer det av?

Når jeg kjekket C: var det bare 180MB ledig. Har ikke installert noe på C:, det bruker jeg andre stasjoner til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det går iallefall ann å begrense mengden av dem i ie, i opera etc så kan man kanskje fjerne dem helt.

ccleaner skal rydde opp i slike filer, men jeg har ikke fått testet det grundig. Mange bruker det men jeg tar ikke noe ansvar for programmet

Lenke til kommentar
Min Dokumenter ligger også på en egen partisjon.

"Internett cache, midlertidige filer og swapfil" er det noe jeg kan gjøre med det og hvordan?

midlertidige filer tror jeg du sitter fast med, swap fil endres i høyreklikk på min datamaskin->egenskaper->avansert under ytelse->avansert->endre

filer for internet explorer (opera, firefox etc har også mulighet til å endre plasering av cachede filer)

i ie:

verktøy->alternativer for internett->under midllertidige internettfiler velg innstillinger->flytt mappe

Lenke til kommentar

To ting spiser harddiskplass uten at det syns så lett:

1. Systemgjenoppretting. Står denne på, lages gjenopprettingspunkter jevnlig til disken er full.

2. Norton/Symantec-programmer som oppretter en ekstra søppelkasse under den vanlige. Sjekk ved å høyreklikke på søppelkassen og se om du får mulighet til å "empty protected files".

At din application data-mappe er stor...hm..du får bla i den.

Forøvrig kan jeg anbefale et meget pent og praktisk program for å vise hva som tar plass på disken: http://www.jgoodies.com/freeware/jdiskreport/

JDiskReport er gratis. Det finnes mange slike programmer. Men dette er virkelig laget av en med sans for estetisk design.

Lenke til kommentar

nei, er ikke noe farlig å slette temp filene nei. men det er noen temp filer du ikke får sletta mens du er i Windows. dette fordi at noen tempfiler brukes av Windows. selv bruker jeg å ta opprydning og sletting av tempfiler og internet temperary files ganske ofte. hvis jeg tilfeldigvis ikke får sletta alle temp filene dvs. at jeg får melding om at filene er i bruke av en annen bruker eller et annet program, så går jeg bare til den andre Windowsen jeg har liggende å sletter dem derifra.

Lenke til kommentar
1. Systemgjenoppretting. Står denne på, lages gjenopprettingspunkter jevnlig til disken er full.

Nei. Den lagrer inntil 12 % av plassen på disken med gjenopprettingspunkter. Den kan stilles helt ned til 1 %.

Sorry. Desinformasjonsavd på tur igjen.

Kommer du forresten noen vei Charlie?

Lenke til kommentar

Har funnet en fil som tar 50% av C:

"Documents and Settings" -> "Fredrik" -> "Application Data" -> "Sony" -> "Sound Forge" -> "7.0" -> frg002.w64

frg002.w64 = 9,8GB

Når jeg forsøker å åpne "frg002.w64" får jeg denne meldingen.

"File is too large for Notepad, Use another editor to edit the file"

Jeg kan nevne at Sound Forge er et musikk redigerings program som jeg bruker ofte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...