Dj Charlie Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Da jeg trykket på en link for at jeg skulle få høre en låt på nette, kom det opp et vindu. ”For lite diskplass på C:, frigjør mer plass” Hva kommer det av? Når jeg kjekket C: var det bare 180MB ledig. Har ikke installert noe på C:, det bruker jeg andre stasjoner til. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 mine dokumenter og skrivebord har gjerne en del som tar plass. Og oppå dette kommer internett cache, midlertidige filer og swapfil Det meste burde flyttes til de andre partisjonene du har mer plass på =) Lenke til kommentar
wil Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 litt offtopic dette, men siden vi snakker om sånn midlertidige filer og sånn. går det an å fjerne muligheten slik at man f. eks slipper å få midlertidige filer, og logg og cookies? går dette an? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 det går iallefall ann å begrense mengden av dem i ie, i opera etc så kan man kanskje fjerne dem helt. ccleaner skal rydde opp i slike filer, men jeg har ikke fått testet det grundig. Mange bruker det men jeg tar ikke noe ansvar for programmet Lenke til kommentar
Dj Charlie Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 Min Dokumenter ligger også på en egen partisjon. "Internett cache, midlertidige filer og swapfil" er det noe jeg kan gjøre med det og hvordan? Lenke til kommentar
wil Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 skal få testa det, men har ikke mulighet til å gjøre det nå, pga at jeg hverken sitter med min egen pc eller Opera her nå. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Min Dokumenter ligger også på en egen partisjon. "Internett cache, midlertidige filer og swapfil" er det noe jeg kan gjøre med det og hvordan? midlertidige filer tror jeg du sitter fast med, swap fil endres i høyreklikk på min datamaskin->egenskaper->avansert under ytelse->avansert->endre filer for internet explorer (opera, firefox etc har også mulighet til å endre plasering av cachede filer) i ie: verktøy->alternativer for internett->under midllertidige internettfiler velg innstillinger->flytt mappe Lenke til kommentar
xanonymx Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 For å frigjør litt mer plass slett temp filer (tmp). Lenke til kommentar
Dj Charlie Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 Kjekket hvilken mappe som var størst. "Documents and Settings" -> "Fredrik" -> "Application Data" Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Tempfiler: Kontrollpanel -> System -> Avansert -> Miljøvariabler. MEN: Vær klar over at dette kan bli overstyrt av eldre programmer og kan føre til trøbbel i enkelte tilfeller. Lenke til kommentar
Dj Charlie Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 For å frigjør litt mer plass slett temp filer (tmp). Så alt som slutter på temp er ikke farlig å slette? F.eks: Fil.temp Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 To ting spiser harddiskplass uten at det syns så lett: 1. Systemgjenoppretting. Står denne på, lages gjenopprettingspunkter jevnlig til disken er full. 2. Norton/Symantec-programmer som oppretter en ekstra søppelkasse under den vanlige. Sjekk ved å høyreklikke på søppelkassen og se om du får mulighet til å "empty protected files". At din application data-mappe er stor...hm..du får bla i den. Forøvrig kan jeg anbefale et meget pent og praktisk program for å vise hva som tar plass på disken: http://www.jgoodies.com/freeware/jdiskreport/ JDiskReport er gratis. Det finnes mange slike programmer. Men dette er virkelig laget av en med sans for estetisk design. Lenke til kommentar
wil Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 nei, er ikke noe farlig å slette temp filene nei. men det er noen temp filer du ikke får sletta mens du er i Windows. dette fordi at noen tempfiler brukes av Windows. selv bruker jeg å ta opprydning og sletting av tempfiler og internet temperary files ganske ofte. hvis jeg tilfeldigvis ikke får sletta alle temp filene dvs. at jeg får melding om at filene er i bruke av en annen bruker eller et annet program, så går jeg bare til den andre Windowsen jeg har liggende å sletter dem derifra. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 1. Systemgjenoppretting. Står denne på, lages gjenopprettingspunkter jevnlig til disken er full. Nei. Den lagrer inntil 12 % av plassen på disken med gjenopprettingspunkter. Den kan stilles helt ned til 1 %. Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 1. Systemgjenoppretting. Står denne på, lages gjenopprettingspunkter jevnlig til disken er full. Nei. Den lagrer inntil 12 % av plassen på disken med gjenopprettingspunkter. Den kan stilles helt ned til 1 %. Sorry. Desinformasjonsavd på tur igjen. Kommer du forresten noen vei Charlie? Lenke til kommentar
Dj Charlie Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 Sjekk ved å høyreklikke på søppelkassen og se om du får mulighet til å "empty protected files". Den er grå (kan ikke velge) Lenke til kommentar
Dj Charlie Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 Skal dykke litt dypere i "Application Data" Lenke til kommentar
Dj Charlie Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 Har funnet en fil som tar 50% av C: "Documents and Settings" -> "Fredrik" -> "Application Data" -> "Sony" -> "Sound Forge" -> "7.0" -> frg002.w64 frg002.w64 = 9,8GB Når jeg forsøker å åpne "frg002.w64" får jeg denne meldingen. "File is too large for Notepad, Use another editor to edit the file" Jeg kan nevne at Sound Forge er et musikk redigerings program som jeg bruker ofte. Lenke til kommentar
Dj Charlie Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 Fikk åpnet "frg002.w64" i SoundForge. Filen var et lyd spor på 13timer. Opptak fra nett radio, som har blitt glemt og stanset. Men et lite spørsmål til. Hvorfor ligger den filen på C: når programmet og alt annet ligger på E: Lenke til kommentar
Dj Charlie Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 Fikk åpnet "frg002.w64" i SoundForge. Filen var et lyd spor på 13timer. Opptak fra nett radio, som har blitt glemt og stanset. Men et lite spørsmål til. Hvorfor ligger den filen på C: når programmet og alt annet ligger på E: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå