Gå til innhold

Flere speedlite blizer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da tar de feil på din lokale fotoforretning, 420 EX fungerer bare som slave. Du må ha enten en wireless transmitter eller en blits som kan være master, være seg EX550, EX580, MR-14, MR-24 eller Sigma DG 500 super. Muligens denne ringblitsen til Sigma også, det vites ikke.

(korriger meg hvis jeg tar feil noen..)

Lenken din tok meg til forsiden av XD, men jeg regner med at det var en wireless-transmitter du lenka til?

Lenke til kommentar

Bruker selv 550EX med 420EX. 550 sender singaler til 420 som fungerer som slave. Fungerer perfekt.

...men er det noen som har prøvd 20d på dette området?...
Tror jeg tuller med deg. Mener å ha lest at 20D hadde innebygd IR-styring av eksterne blitser, men finner ikke noe som bekrefter dette.  :blush:

Bruker selv 20D, men har aldri hørt at den kan fungere som sender...

Lenke til kommentar
Bruker selv 550EX med 420EX. 550 sender singaler til 420 som fungerer som slave. Fungerer perfekt.

...men er det noen som har prøvd 20d på dette området?...
Tror jeg tuller med deg. Mener å ha lest at 20D hadde innebygd IR-styring av eksterne blitser, men finner ikke noe som bekrefter dette.  :blush:

Bruker selv 20D, men har aldri hørt at den kan fungere som sender...

Bruker man Sigma 500 DG Super kan de aller fleste innebygde blitzer på dslr kjøres som Master for den.

Skal man kjøre flere eksterne blitzer sammen er Sigmaen et myyyye myyye bedre valg enn 420EX. Prisen på Sigmaen er vel også litt under 420EX nå?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...