BigJackW Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Har en gammel Packard Bell pc som jeg har tenkt å bruker som en webhotell server. Går det an? Lenke til kommentar
ertdfk Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Det er ganske vansklig å svare på dette spørsmålet hvis du ikke gir oss noen info om maskinen og forventet trafikk. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Maskina takler nok sikkert litt trafikk med ein linuxserver og apache, men forventa trafikk og linjekapasitetet er aspekt som du må ta med. Og sitter du på ei privatlinje (adsl, sdsl......) så er det ein god del av ISPane som ikkje tillet kommserielle servere i privatnettet. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 17. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2005 Maskina takler nok sikkert litt trafikk med ein linuxserver og apache, men forventa trafikk og linjekapasitetet er aspekt som du må ta med.Og sitter du på ei privatlinje (adsl, sdsl......) så er det ein god del av ISPane som ikkje tillet kommserielle servere i privatnettet. Hvilket IPS'er har tillater det da og Hvilket IPS'er har tillater det ikke? Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 17. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2005 Det er ganske vansklig å svare på dette spørsmålet hvis du ikke gir oss noen info om maskinen og forventet trafikk. Forventet trafikk, det kommer ikke til å bli noen populær sie for å si det sånn! Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 en egen hjemmeside har de vel ikke noe imot, værre om han hadde lagt ut ulovlig torrents etc. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 17. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2005 Hvordan konfigurer jeg maskina da? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Bestem deg nå først for hvilket operativsystem du skal kjøre, og det er en fordel å poste spesifikasjonene her så vi kan se litt på dem. Telenor tillater ikke at du kjører egen server, uansett om det er lovlig innhold eller ikke. Lenke til kommentar
Øyst Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 (endret) Telenor tillater egne servere: Levering av ADSL uten telefoniabonnement kan kun skje der det er installert telefonlinje i husstanden fra før. Det er kun tillatt å sette opp servere til privat bruk. Det er ikke tillatt å benytte tjenesten til kommersielle aktiviteter. Ellers vil jeg anbefale trådstarter å sette opp en ClarkConnect server og leke seg litt med den en stund. Dette er en fin start på å kjøre egen server. Endret 18. juni 2005 av Øyst Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Telenor tillater ikke at du kjører egen server, uansett om det er lovlig innhold eller ikke. Tillater, men det går vel ann ? :S (ikke at jeg har gjort det, men flere som har gjort det ? ) Lenke til kommentar
olear Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Telenor tillater ikke at du kjører egen server, uansett om det er lovlig innhold eller ikke. Tillater, men det går vel ann ? :S (ikke at jeg har gjort det, men flere som har gjort det ? ) Som Øyst skriver så er det lov til privat bruk. Har selv en server som kjører mye rart på en linje fra Telenor. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Okei, da tok jeg feil. Var iallefall ulovlig sist jeg sjekka. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 19. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2005 Jeg har tenkt å bruke Linux på maskina, men hva menes med privatbruk. Er det lovlig å kjøre en ftpserver på maskina samt ei hjemmeside? Lenke til kommentar
Haii Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Jeg har tenkt å bruke Linux på maskina, men hva menes med privatbruk. Er det lovlig å kjøre en ftpserver på maskina samt ei hjemmeside? jupp så lenge det er opensource Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 19. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2005 Jeg har tenkt å bruke Linux på maskina, men hva menes med privatbruk. Er det lovlig å kjøre en ftpserver på maskina samt ei hjemmeside? jupp så lenge det er opensource Hva er opensource. Jeg har "SuSE LINUX 7.0 PROFFESSIONAL" Lenke til kommentar
genstian Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Jeg har tenkt å bruke Linux på maskina, men hva menes med privatbruk. Er det lovlig å kjøre en ftpserver på maskina samt ei hjemmeside? jupp så lenge det er opensource Hva er opensource. Jeg har "SuSE LINUX 7.0 PROFFESSIONAL" burde du ikke bruke en nyere versjon? 9.3 er sluppet eller har du jo Debian og Slackware som er perfekte. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Av en eller annen grunn så tror jeg ikke Debian eller Slackware er noe for han. Oppgrader til SuSE 9.3, du, hvis du ikke vil bruke en annen distro. Lenke til kommentar
olear Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Av en eller annen grunn så tror jeg nok ikke Linux er noe for trådstarter Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Det finnes vel nogenlunde gode FTP-servere for windows også, så linux kan du trygt skippe. Lenke til kommentar
Øyst Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Bare prøv ClarkConnect før noe annet. Det er enklere enn alle andre alternativer om du skal ha en dedikert servermaskin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå