Gå til innhold

Laging av fjærpistol?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du må i alle fall ha et tynnt rør og en kraftig fjær helt bak. Hva slags ammunisjon skal du bruke?

Jeg har tenkt å bruke Gule Erter, med det går da selfølgelig å bruke andre ting.

Jeg har tenkt å bruke en M4-modell på våpenet

Endret av Havcard
Lenke til kommentar
kan tenke meg han skal bruke softgun kuler. se skyter jo best.

Men er ikke Softgun-kuler litt dyre og vanskelig å få tak i uten at foreldrene får vite om det?

Mye dyrere enn erter ihvertfall.

mye bedre, og litt dyrere. nei det er ikke vanskelig å få tak i, hvis det er ett eller annet aransjemang i nærheten av der du bor, bruker det å være oppsatt "pakkis-boder" der selger de slike dårlige soft-gunnere og kuler, kulene er kanske billige, ca 30kr for 500 kuler, hverfall etter de eg har sett.

Lenke til kommentar
Gjør det enkelt: teip en avkappet hanskefinger på enden av et 30 cm langt rør...(like tykt som veistikke) Og vips! Skyt i vei! :thumbup:

Ja les første innlegg. Dette har jeg og Havcard brukt i flere år. Problemet er at hanskene blir veldig fort utslitt, og rørene er veldig upresise.

Lenke til kommentar

Du har et rør, og en liten plate (lett) som akkurat passer inni hullet. Bak platen har du en ganske kraftig fjær. Festet til platen har du en "stang" som stikker ut gjennom et avlangt hull i siden av røret, dette avlange hullet skal ha en knekk bakerst. Dermed kan du trekke stanga tilbake og feste den i knekken. Da blir også platen med, og du får satt spenn på fjæra.

Så trenger du bare å legge et prosjektil i røret, og vippe stanga opp slik at platen fyker fremover.

Jeg tviler på at dette kan skyte særlig hardt, ettersom fjære dytter. Jeg forestiller meg kanskje heller en ordning der fjære sitter foran på røret, og trekke i plata med prosjektilet på. Der kan fjæra også byttes ut med strikk, som er litt billigere enn fjær.

Selve utskytingsmekanismen blir den samme, men du må få festet fjære på et vis.

Skal prøve å få laget noen tegninger i paint etterpå, kanskje det blir mer forståelig da.

edit: la til en illustrasjon av strikkmodellen

post-182-1119022092_thumb.jpg

Endret av ZLatzman
Lenke til kommentar

Har aldri testa det. Forestiller meg at strikken ryker lett, eller at fjæren blir slapp. Jeg tror det er viktig å bygge lett og smått, slik at strikken ikke trekker så mye masse.

Hvis du vil ha idéer til utløsermekanisme kan du jo se på kulepenner med sånn knapp på siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...