LASSH Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Hei Undertegnede har følgende spørsmål som sikkert dere jan hjelpe meg med. 1. Er hydraulikkpumpen på denne bilen elektrisk og forbruker strøm ? 2. Har noen av dere med en slik bil problemer som gjør at lys utvendig dimmes i et sekund? I følge Citroen så er dette slik det skal være ? Noen med noen smarte tips eller tilbakemeldinger ? Mvh Lasse Lenke til kommentar
agvg Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 2. Har noen av dere med en slik bil problemer som gjør at lys utvendig dimmes i et sekund? I følge Citroen så er dette slik det skal være ? Hvor ofte skjer det? Antagelig ikke noe problem for bilen, har selv hatt biler med elektriskservopumpe som hadde noe av det samme. Lenke til kommentar
LASSH Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 Det er det som er problemet. Det virker på meg som om det er helt tilfeldig når dette skjer. I følge Citroen så er problemet hydraulikkpumpen. Da mener jeg at denne dimmingen burde oppstå på et mer regelmessig nivå. Nå skjer det bare nå og da. Vet du om denne pumpen er elektrisk drevet ? jeg får to forskjellige svar fra to verksteder utrolig nok... Lasse Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Er ganske sikker på at pumpa ikke er elektrisk. Er vel bare å stappe huet nedi motorrommet og se om det går en reim til pumpa. Lenke til kommentar
LASSH Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 Får forsøke det Noen som vet andre grunner til at en slik "dimming" av lys kan oppstå ? L Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Når skjer denne dimmingen? Faste intervaller? Helt tilfeldig? hvert 5. sekund, 5. minutt? Når kjølevifta kopler inn? (Hvis den er elektrisk). Målt batteri og ladespenning? Lenke til kommentar
LASSH Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 den kommer og går, ingen faste intervaller. Kun under kjøring. Aldri når bilen står stille. Citroen hevder at batteri og spenning er ok. L Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Det kommer tilfeldigvis ikke en tikkelyd (fra rele) når dimmingen skjer? Hadde problem med det på min Citroën BX. Lyset (front/bak/dashbord) dimmet med ujevne mellomrom. Hver gang det skjedde ralla det i et rele. Dette viste seg å være dårlig kontakt i en ledning som gikk til starteren. Det hadde rent olje/bensin ned fra "forgasseren" og ned på den ledningen. Gjorde den ren og dimminga forsvant. Det du kan gjøre selv er å kople et multimeter til batteriet/sigarettenneren e.l. og se om spenninga faller når dimminga slår inn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå