Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Citroen C5 2.2 HDI

LASSH

Anbefalte innlegg

Hei

Undertegnede har følgende spørsmål som sikkert dere jan hjelpe meg med.

1. Er hydraulikkpumpen på denne bilen elektrisk og forbruker strøm ?

2. Har noen av dere med en slik bil problemer som gjør at lys utvendig dimmes i et sekund? I følge Citroen så er dette slik det skal være ?

Noen med noen smarte tips eller tilbakemeldinger ? :thumbup:

Mvh

Lasse

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2. Har noen av dere med en slik bil problemer som gjør at lys utvendig dimmes i et sekund? I følge Citroen så er dette slik det skal være ?

Hvor ofte skjer det?

Antagelig ikke noe problem for bilen, har selv hatt biler med elektriskservopumpe som hadde noe av det samme.

Lenke til kommentar

Det er det som er problemet. Det virker på meg som om det er helt tilfeldig når dette skjer. I følge Citroen så er problemet hydraulikkpumpen. Da mener jeg at denne dimmingen burde oppstå på et mer regelmessig nivå. Nå skjer det bare nå og da.

Vet du om denne pumpen er elektrisk drevet ? jeg får to forskjellige svar fra to verksteder utrolig nok...

:no:

Lasse

Lenke til kommentar

Det kommer tilfeldigvis ikke en tikkelyd (fra rele) når dimmingen skjer?

Hadde problem med det på min Citroën BX. Lyset (front/bak/dashbord) dimmet med ujevne mellomrom. Hver gang det skjedde ralla det i et rele. Dette viste seg å være dårlig kontakt i en ledning som gikk til starteren. Det hadde rent olje/bensin ned fra "forgasseren" og ned på den ledningen. Gjorde den ren og dimminga forsvant.

Det du kan gjøre selv er å kople et multimeter til batteriet/sigarettenneren e.l. og se om spenninga faller når dimminga slår inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...