Gå til innhold

Frustrert!! PCn fryser med R-8500LE...

Anbefalte innlegg

Hallo medmennesker!

Har et etterhvert meget irriterende problem med PCn. Saken er den at jeg har oppgradert KT7-HK(uten a) med en T-bird 1,33mhz som går på 1,43mhz. Grafikkortet er et helt grei Radeon 8500LE fra ATI, og alle tre minnebankene er fylt ut, 3 * 128MB.

Det som skjer er at uansett hva slags spill jeg kjører så fryser PCn etter en kort(2-10s) eller lang(10-30min) stund, bildet står pal og lyden henger seg. Dette skjer også hvis feks. mediaplayeren lager bakgrunnsgrafikk til musikk etc.

Kjører XP-pro og har prøvd nyeste beta-diver,men det hjalp ingenting, bruker nå "6.13.10.6071", testa "6.13.10.6094", ++ noen nyere beta som sagt. Alt fryser!

Så hvis noen har et eller annet som kan hjelpe, let me know!!

Abit KT7, Athlon 1,33@1,43Mhz 266Mhz FSB (13,0*110)

ATI Radeon 8500LE 270/270

SB Live 1024

3*128MB std RAM

IBM DS 20G HD

Eizo F520 17"

Win XP-pro

PS: Nyeste BIOS er flasha og funker.

[ Denne Melding var redigert av: JonnyBravo på 2002-07-22 20:09 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-1023

VIA Apollo chipsett er noe forb.... møkk. Har nesten utelukkende bare negative erfaringer med de. SiS og Intel derimot er mer stabile/kompatibel med forskjellig hardware. jaja. for å prøve å være til hjelp så kan jeg fortelle deg at det ofte kan hjelpe å forandre BIOS instillinger som har med AGP/PCI, burst, cycles, latency, delay write etc. å gjøre. ellers så kan du prøve forskjellige 4in1 drivere fra VIAarena.com eller flashe BIOS. siste utvei er å bruke slegge på hovedkortet ditt. >:)

Lenke til kommentar

Har du formatert harddisken etter at du skifta hovedkort?

Måtte gjøre det selv etter jeg skiftet, PC'n låste seg hele tiden nesten, både i spill og når jeg surfet..

Jeg har også lest at det er anbefalt å formatere og legge inn windows på nytt om en bytter hk..

Håper dette kan hjelpe, om du ikke allerede har gjort det da...

Edit: eller kanskje jeg misforstod... har du bare oppgradert til en T-Bird 1.33 og har hatt det hk'et lenge?

[ Denne Melding var redigert av: Lone*Desert-Fish på 2002-07-23 13:32 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...