WonderBjarne Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Heisann. Jeg har veldig lyst til å prøve ut Slackware for å se hvordan det fungerer. Har endelig fått tilbake dvd-rom'en til laptopen og i skrivende stund holder jeg på å laste ned iso-bildene av Slackware 10.1, men trenger jeg alle fire. Klarer jeg meg med de to install-cd'ene? Skal som sagt installere på laptopen og på den har jeg Ubuntu Linux fra før av. I første omgang vil jeg gjerne ha dualboot slik at jeg kan bruke Ubuntu helt til jeg får satt opp et bruktbart system på Slackware. Regner med at denne dualbooten ikke er noe problem, men det jeg lurer litt på er om jeg må fikse en egen partisjon på disken (til Slackware), før jeg booter opp cd'en eller om jeg kan fikse dette når jeg installerer..? Er det forøvrig noe annet som jeg bør huske på? Lenke til kommentar
olear Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Du trenger ikke alle CD'ene, holder med 1 og 2. Hvis du ikke gidder å laste ned ISO'ene så kan du installere Slackware over nettet (se signatur), da har du også mulighet til å installere Slackware current (nyere pakker). Les Slackware guiden som ligger her på forumet en plass før du installerer. Lykke til ... Lenke til kommentar
WonderBjarne Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 Jo takk. Trenger all den lykken jeg kan få Har lest deler av Slackware-guiden, men jeg skal få lest hele. Har faktisk vært inne på den siden ja, men helt ærlig så tenkte jeg faktisk ikke på den siden før jeg startet å laste ned iso-bildene. Er snart ferdig med dem så jeg gidder ikke å avbryte nå, men jeg skal huske på at det går å installerer over nett til neste gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå