TheOats Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 (endret) Jeg har en dvd spiller som heter Encore 12x Infra, og med den fulgte det et skjermkort (tror jrg det var), det putta jeg i. Men for å se dvd film må jeg strekke en kabel i det "nye" kortet til det "gamle" skjermkortet på utsiden bak på pcn, og koble skjermen i det "nye". Men det blir dårlig flimrete bilde så jeg har aldri sett dvd på pc`n. Hvordan kan jeg se dvd med grafikkortet og slippe det nye kortet?? Har et GeForce Ti4200 kort. Takk på forhånd Endret 18. juni 2005 av The (only) O Lenke til kommentar
BKB Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Fulgte vel ikke med skjermkort men slags decoder ellernoe. Noe lignende DXR2 og DXR3 kortene som ble levert sammen med creative dvd spillerne. Du må jo ikke ha skjermen i det kortet for å spille av dvd på Dataen, skal du ha bilde på tven så har vel skjermkortet ditt S-video utgang så du kan ta en svideo kabel fra skjermkortet og inn i videospillet eller en sånn scart adapter med svideo inngang på. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 Fulgte vel ikke med skjermkort men slags decoder ellernoe. Noe lignende DXR2 og DXR3 kortene som ble levert sammen med creative dvd spillerne. Du må jo ikke ha skjermen i det kortet for å spille av dvd på Dataen, skal du ha bilde på tven så har vel skjermkortet ditt S-video utgang så du kan ta en svideo kabel fra skjermkortet og inn i videospillet eller en sånn scart adapter med svideo inngang på. Ja jeg vet hvordan jeg skal få bilde fra pc til tv, men det jeg har xbox og ps2 så det går greit. Men vist jeg ikke kobler skermen og grafikkortet i decoder kortet så kommer det ikke noe bilde i dvdspilleren på skjermen men det kommer lyd. Et annet broblem jeg har er at når jeg spiller av andre filer som quiktime filer (og alle andre) så er bildet på filmen mye mørkere enn resten av skjermen, og det hjelper ikke å stille på skjermen. Lenke til kommentar
BKB Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 (endret) hvis du bruker programvaren som fulgte med dvd spilleren så er vel det beregna på å sende bilde igjennom det kortet. prøv et annet dvd avspiller prog. hvis bilde er for mørkt/lyst osv. så er det vel et innstillings problem. Sjekk instillingene i quicktime. Eventuelt oppdater Skjermkort drivera dine HER Edit: skriveleif Endret 16. juni 2005 av BKB Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 har prøvd mange dvdspillere og det er det samme problmet med alle. det med lyset er det heller ikke noe å gjøre noe med. Det er faktisk ikke noen kontroller til det i quiktime, det er også slik i Windows Mediaplayer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå