Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det er min mening. Har ikke sett noen pene sider basert på flash enda.

Ingen pene sider? Er bare å lete litt så finner man nok av pene websider i Flash, men du må huske dette ikke er det samme som webside laget med f.eks. HTML og det blir dumt å dømme det etter de samme kriteriene. Flash liksom litt mer for folk med drømmer.

Hehe, ironisk nok skjedde det ingenting.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det som er litt irriterende med flash-sider er at ALLE har musikk.

...for ikke å nevne stygge lyder ved :hover

for en tåpelig påstand. Alle flashsider har ikke musikk. Det er bare et dårlig argument fordi man ikke finner opp noe annet.

Lenke til kommentar

Hvis man i det hele tatt skal bruke flash på en webside, så bruk litt måte. Kanskje en interaktiv header eller noe som har noe for seg. Masse animasjoner/dilldall gjør ikke siden bedre, men det blir så mye unødvendige ting med å bruke flash. Flashfiler bruker som regel stor plass, ikke alle har støtte for flash og tingene som er i flash i forhold til websidebygging kan gjøres like godt med html.

Å bruke flash til film og spill er jo noe helt annet enn å bygge hjemmesider ved bruk av flash.

Lenke til kommentar
Det er bare et dårlig argument fordi man ikke finner opp noe annet.

Finner opp noe annet hva? En baby?

Nora_maler.jpg

Som nevnt så er jeg enig det at det ikke egner seg til informasjon

Hvorfor gjør du det selv da, på biiig.no?

stilen er utrolig tøff. Den kan du jo tegne helt selv.

Og du kan ikke tegne hjemmesider uten flash?

Nettopp fulført web prosjekt. For de som ikke har sett: biiig.no - Flash

Grå og kjedelig bakgrunn, veldig "tegnet" - syns ikke du bruker flash riktig her, det ser litt for amatørmessig ut i mine øyne. Takk for at jeg skrev i gjesteboka di?

Endret av Domodyret
Lenke til kommentar

for å vise at flash kan brukes på en god måte:

realityslip

kunne sikkert klart seg uten musikk, men det viktigste er å gi brukeren/målgruppen et alternativ.

andre eksempler på at flash baserte websider kan være lekre og kule som bare det:

http://www.2advanced.com/

http://mtv2europe.com/ (Sett bort i fra reklame banneren på høyre side)

http://www.realityslip.com/plur2k/hybrid.htm

Selv stiller jeg meg ganske nøytralt til nettsider basert på Flash. Brukes det på korrekt måte, kan det bli riktig så pent.

Lenke til kommentar

Beklagelser til trådstarter for å gå off-topic, men vil rette opp i dette.

For det første, kan vi diskutere hjemmesiden min her.

LItt i det sure hjørnet idag Domodyret?

uansett...

Som nevnt så er jeg enig det at det ikke egner seg til informasjon

Hvorfor gjør du det selv da, på biiig.no?

Gjerne om du forteller meg hvor den informasjonen ligger. Forklarte litt om meg selv, er det eneste. Tenker, hw.no i flash format fungerer dårlig med all den info. de spytter inn. Uansett så er det bare en hjemmeside.

stilen er utrolig tøff. Den kan du jo tegne helt selv.

Og du kan ikke tegne hjemmesider uten flash?

Jeg har ikke sagt noe om at du ikke kan tegne hjemmesider uten flash, sa bare flash er ett supert alternativ for slike ting. Helt på trynet at du skal henge deg opp i det!

Nettopp fulført web prosjekt. For de som ikke har sett: biiig.no - Flash

Grå og kjedelig bakgrunn, veldig "tegnet" - syns ikke du bruker flash riktig her, det ser litt for amatørmessig ut i mine øyne. Takk for at jeg skrev i gjesteboka di?

Smak og behag for enhver person, jeg er hvertfall veldig fornøyd :) og hva i hel***** er galt med at jeg takker for at dere skriver i gjesteboka mi? Syns du rett og slett er barnslig nå.

Uansett så er det en herfra (tror jeg) som har skrevet i gjesteboka mi at siden var super. Takk for at du skrev i gjesteboka mi, var koselig :)

Igjen: beklager til trådstaren.

Endret av biiig.no
Lenke til kommentar

for å bli god i flash må man feile og prøve veldig mye, programmet er utrolig avansert (synes nå jeg) og dere som synes at biiig.no's side er noe crap så prøv å lag noe bedre selv :!:

det er enklere å lage noe unikt i flash istedenfor de mange tusen kjedelige html sider man har på nettet.

Lenke til kommentar
for å bli god i flash må man feile og prøve veldig mye, programmet er utrolig avansert (synes nå jeg) og dere som synes at biiig.no's side er noe crap så prøv å lag noe bedre selv :!:

det er enklere å lage noe unikt i flash istedenfor de mange tusen kjedelige html sider man har på nettet.

Hehe, verdens DÅRLIGSTE argument.

Skjønner ikke folk kritikk lengre? Det er ikke om å gjøre at kritikeren er bedre enn deg, nei, han trenger ikke engang kunne det han kritiserer. Men folk ser og hører jo for guds skyld. Man har sanser, man opplever noe som bra eller dårlig. En person som totalt mangler rytmne kan bli en suveren musikk-kritker. ;)

Den nederste paragrafen er bare tull.

Btw, dette er ikke off-topic.

Lenke til kommentar

Finnes da utrolig mange kule sider på nettet i html & css. På nett er kanskje det beste slagordet: "Det enkle er ofte det beste".

Når man kommer over en viss alder så tror jeg man ser mer på innholdet enn på designet. Ihvertfall når man har sett endel.

BTW: Dette er heller ikke off-topic.

Endret av ett
Lenke til kommentar

Hehe, verdens DÅRLIGSTE argument.

Skjønner ikke folk kritikk lengre? Det er ikke om å gjøre at kritikeren er bedre enn deg, nei, han trenger ikke engang kunne det han kritiserer. Men folk ser og hører jo for guds skyld. Man har sanser, man opplever noe som bra eller dårlig. En person som totalt mangler rytmne kan bli en suveren musikk-kritker. ;)

Den nederste paragrafen er bare tull.

Btw, dette er ikke off-topic.

sorry skriveleif mente bedre ikke enklere.

jeg sier ikke at det er bare dårlige vanlige html sider men det er så mange like. dessuten hvis man skal lage en bra flash side må man bruke masse koding. så hvorfor er dere kodeentusiaster så negative? er ikke bare barnemat å lage flashside.

og dessuten "ett" designet har sinnsykt mye å si for at en internett bruker skal bli interessert i siden eller ikke. designet er det første man ser. og kommer man inn på en knall grønn side med knall rød skrift tror jeg ikke mange har lyst til å lese lange tekster.

Lenke til kommentar

Kanskje du har missforstått meg, men er det ikke akkuratt det jeg så i natt da? :hrm:

Et "enkelt" design kan være veldig fint, men hvis siden skal være minimalistisk så kan ikke siden ha grønn skrift på rødt. Da blir den domminerede og hard for øynene. Snakker ikke om enkelt design som design alle frontpage. Et enkelt design skal være brukervenlig først og fremst.

Dette er en minimalistisk side: Misinterpreted.org

Hehe. den siden har jo faktisk ironisk nok grønt og rødt. Er dog er forskjell å spore her. ;)

Endret av ett
Lenke til kommentar

Hva er formålet med hjemmesider? å formidle informasjon spør du meg. En hjemmeside skal ikke ha masse dilldall /"KULE" effekter, mye lyder og lang loadingtid, men være strukturert, kort loading tid og ha fin typografi slik at innholdet på siden kommer fram. Det er jo innholdet som er viktig på en hjemmeside, først og fremst, men den må jo være presentabelt.

Ser ikke så mange unike flash-sider. Flashsider flest har en god loadingtid, masse lyder og enkel layoutoppbygging.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
  • 1 år senere...

Hjemmesiden min: http://jimleirvik.com

Om det er noen interesse så kan du godt få et lite innblikk i hvordan den fungerer, har gjestebok liggende og som jeg ikke har porta fra et tidligere design ennå, men det kommer :p

Designet der er forresten et par år gammelt det og, fikk bare lyst på ei fin side igjen.

Ellers er det bare å slenge seg på http://flashkit.com og finn noe du liker. Der får du lasta ned kildekoden til alt så du får sett hvordan det blir gjort. En grei måte å lære seg ting på.

Endret av JimL
Lenke til kommentar

Får å putte putte mer ved på ilden her så vil jeg si at flash IKKE kan brukes til å lage en "webside", Flash kan brukes til å lage interaktiv animasjon med masse smart "dilldall" og for den saks skyld komplette programmer, men teknisk sett så er en webside HTML og INGENTING annet. Grunnen til at WWW tok av så til de grader er nettopp det at HTML er så enkelt og tilgjengelig, men flash er helt motsatt.

Man kunne jo like gjerne lasta ned exe-filer og bare kjøre dem, det blir i realiteten det samme som flash.

WEBSIDER ER HTML.

Nå sier jeg ikke at Flash ikke har sin plass, og det vil jeg heller aldri si, men ikke bland bruksområdene til Flash og HTML, gjerne lag enkelte komponenter på siden med flash vis det er ting som krever interaktiv animasjon, men sjelden ellers.

Har man en veldig spesiell type side med innhold veldig rettet mot animasjon o.l. så er Flash et klart alternativ (F.eks hjemmesider for filmer synes jeg gjør seg bra med Flash), men lag da innholdet også som HTML.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...