Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Eksamen: Hva fikk DU?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

10. klasse:

Muntlig: Samfunskunnskap, geografi

Forventet karakter: 4, jeg hadde nemlig fulgt veldig lite med i geografi timene (nagret litt på det der og da ja)

Resultat: 6 :D

Skriftlig: Engelsk

Forventet: 5

Resultat: 5

GK: Kom ikke opp! Drakk meg så full den kvelden jeg fikk vite det, var så glad!

Er det sånn at man kommer opp i både muntlig og skriftlig på VK2? :ermm:

Lenke til kommentar

Som jeg skrev tidligere i tråden, fikk jeg 5 på Økonomieksamen (skriftlig) på GK. Forventet å ligger rundt 5/6, og fikk 5. (Litt surt at jeg hadde seks standpunkt, og at økonomikarakterer derfor ble 5,5 i stedet.)

På ungdomsskolen kom jeg opp i engelsk skriftlig og norsk muntlig.

Klasse: 10. klasse

Fag: Engelsk skriftlig

Forventet karakter: 5

Karakter: 5

Klasse: 10. klasse

Fag: Norsk muntlig

Forventet karakter: Ehrm.. ingen? Håpte på å trekke en grei oppgave og stå, gjerne få 4.

Karakter: 6

...og så fikk jeg seks. Trakk Knut Hamsun, og hadde minimalt peiling på ham før vi startet. Men listen lå visst ikke så høyt, så vi på gruppen fikk fem, fem og seks. Ikke at jeg synes jeg fortjente sekseren, men det er en annen sak. Klager ikke. :p

Huff, gruer meg til eksamenstiden nå på VK1. Der er man vel (nesten?) garantert å komme opp i eksamen, enten skriftlig, muntlig eller begge? Håper det er litt rettferdighet i verden, og at de som slapp unna i fjor kommer opp i mest mulig i år, og at vi som kom opp i fjor slipper unna så mye som mulig nå.

@Ida=D: Man kommer ihvertfall opp i skriftlig norsk, og jeg tror man kommer opp i minst én muntlig eksamen i tillegg, men er ikke sikker.

Lenke til kommentar

10. klasse:

S-Norsk sidemål: 6 (stp 4)

S-Norsk hovedmål: syk (stp 6)

M-Matte: 6 (stp 6)

GK:

S-Matte 1MX: 6 (stp 6)

VK1:

S-Fransk B 2FB: 5 (stp 5)

VK2:

S-Norsk Sidemål: 5 (stp 5)

S-Norsk Hovedmål: 5 (stp 6)

S-Kjemi 3KJ: 6 (stp 6)

M-Fysikk 3FY: 6 (stp 6)

Lenke til kommentar

10. Klasse: Matte skriftlig: 6 (stp 6)

Matte muntlig: 6 (stp 6)

GK: Matte skriftlig: 6 (stp 6)

VK1: Matte skriftlig: 6 (stp 6)

Kommer sikkert til å komme opp i matte både skriftlig og muntlig i år også, håper bare jeg greier å ro i land 6-erne...

det som er JÆVLIG irriterende er at de bare trekker meg opp i matte som jeg er god i, så i stedet for å ha mulighet til å gå opp i karakter, blir jeg bare sittende og forsvare karakteren min...

Takk til Kristin Clemet som med sin fantastiske landsdekkende statistikk over eksamenskarakterer pusher skolene til å "trekke" elever opp i det faget de er best i...

Lenke til kommentar
10. Klasse: Matte skriftlig: 6 (stp 6)

Matte muntlig: 6 (stp 6)

GK: Matte skriftlig: 6 (stp 6)

VK1: Matte skriftlig: 6 (stp 6)

Kommer sikkert til å komme opp i matte både skriftlig og muntlig i år også, håper bare jeg greier å ro i land 6-erne...

det som er JÆVLIG irriterende er at de bare trekker meg opp i matte som jeg er god i, så i stedet for å ha mulighet til å gå opp i karakter, blir jeg bare sittende og forsvare karakteren min...

Takk til Kristin Clemet som med sin fantastiske landsdekkende statistikk over eksamenskarakterer pusher skolene til å "trekke" elever opp i det faget de er best i...

Det er vel ganske tilfeldig hva du blir trukket opp i. Det er ikke slik at man ser på karakteren til eleven og deretter bestemmer hva eleven skal få. Men om du har papirer som sier at skolen din driver med en slik praksis så burde du vel egentlig kontakte skolesjefen.

Lenke til kommentar
10. klasse:

S-Norsk sidemål: 6 (stp 4)

S-Norsk hovedmål: syk (stp 6)

M-Matte: 6 (stp 6)

GK:

S-Matte 1MX: 6 (stp 6)

VK1:

S-Fransk B 2FB: 5 (stp 5)

VK2:

S-Norsk Sidemål: 5 (stp 5)

S-Norsk Hovedmål: 5 (stp 6)

S-Kjemi 3KJ: 6 (stp 6)

M-Fysikk 3FY: 6 (stp 6)

:dribble: Du er flink! !

Endret av venn
Lenke til kommentar
Det er vel ganske tilfeldig hva du blir trukket opp i. Det er ikke slik at man ser på karakteren til eleven og deretter bestemmer hva eleven skal få. Men om du har papirer som sier at skolen din driver med en slik praksis så burde du vel egentlig kontakte skolesjefen.

Til og med rektor sier klart at eksamen velges, og ikke trekkes. det må MYE lirking til for å få alt til å stemme, at hver elev bare skal være oppe i muntlig, skriftlig, de må fikse så ingen lærere får flere muntlige eksamener osv.

:no: De trekker nok ikke bare navn og fag opp av hatten, nei :no:

Og selv om det er urettferdig tror jeg ikke skolesjefen har noe å si på det :cry:

Lenke til kommentar

Til og med rektor sier klart at eksamen velges, og ikke trekkes. det må MYE lirking til for å få alt til å stemme, at hver elev bare skal være oppe i muntlig, skriftlig, de må fikse så ingen lærere får flere muntlige eksamener osv.

:no: De trekker nok ikke bare navn og fag opp av hatten, nei :no:

Og selv om det er urettferdig tror jeg ikke skolesjefen har noe å si på det :cry:

ok, hos oss så trakk de bare tilfedig, jeg er selvsagt ikke helt sikker, men de brukte alltid å gi fagene etter klasselista. Altså at klassen var detlt inn i grupper etter klasselista. Og sannsynligheten er liten for at øverste halvdel var best i økonomi og 2 halvdel var best i matte hos samtlige elever.

Lenke til kommentar

Eksamen "trekkes" i den forstand at det sitter folk på fylket som ikke kjenner dere, og ikke ser på navnene deres, og velger ut. Dere har bare eksaminandnummere, og de løser pulsespillet helt uten å se hvem dere er eller hva dere er gode i. Dere er tall som har bestemte fag.

Lenke til kommentar
Eksamen "trekkes" i den forstand at det sitter folk på fylket som ikke kjenner dere, og ikke ser på navnene deres, og velger ut. Dere har bare eksaminandnummere, og de løser pulsespillet helt uten å se hvem dere er eller hva dere er gode i. Dere er tall som har bestemte fag.

Det ville jeg også tro.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
I VKII så kommer man opp både skriftlig og muntlig.

Ikke nødvendigvis. Man kan ved noen anledninger komme opp i bare skriftlig. Det rette er vel å si at man uansett kommer opp i fire eksamener.

Norsk Hovedmål VK2

Forventet karakter: 4 / 5

Karakter: 3

Norsk Sidemål VK2

Forventet karakter: 2

Karakter: 5

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...