Choica Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Vk1 Elektronikk Forventet: Stryk! kom opp i Muntlig\Praktisk, Analog Elektronikk. Fikk: 3! kjempe fornøyd! hehe :!: Måtte stå å holde et foredrag i minst 30min+ 20min av en praktisk del. Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 GK Medier & Kommunikasjon Oppgave: Tekst, lyd og bilde Tid: 20 min Karakter: 4 Forklaring: Sensor brydde seg ikke om det tekniske, men kun det MIS-relaterte... Lenke til kommentar
Cannabiskopen Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 (endret) Er det bare fullstendige skolelys her eller? eller er det bare skoleflinke folk som gidder å poste karakter? er bare 13 år så har ikke tatt eksamen ennå Edit: Mener de som fikk 5-6 altså.. Endret 31. august 2005 av BadBeer Lenke til kommentar
Spinnvill88 Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 10. klasse: Muntlig: Samfunskunnskap, geografi Forventet karakter: 4, jeg hadde nemlig fulgt veldig lite med i geografi timene (nagret litt på det der og da ja) Resultat: 6 Skriftlig: Engelsk Forventet: 5 Resultat: 5 GK: Kom ikke opp! Drakk meg så full den kvelden jeg fikk vite det, var så glad! Er det sånn at man kommer opp i både muntlig og skriftlig på VK2? Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 Som jeg skrev tidligere i tråden, fikk jeg 5 på Økonomieksamen (skriftlig) på GK. Forventet å ligger rundt 5/6, og fikk 5. (Litt surt at jeg hadde seks standpunkt, og at økonomikarakterer derfor ble 5,5 i stedet.) På ungdomsskolen kom jeg opp i engelsk skriftlig og norsk muntlig. Klasse: 10. klasse Fag: Engelsk skriftlig Forventet karakter: 5 Karakter: 5 Klasse: 10. klasse Fag: Norsk muntlig Forventet karakter: Ehrm.. ingen? Håpte på å trekke en grei oppgave og stå, gjerne få 4. Karakter: 6 ...og så fikk jeg seks. Trakk Knut Hamsun, og hadde minimalt peiling på ham før vi startet. Men listen lå visst ikke så høyt, så vi på gruppen fikk fem, fem og seks. Ikke at jeg synes jeg fortjente sekseren, men det er en annen sak. Klager ikke. Huff, gruer meg til eksamenstiden nå på VK1. Der er man vel (nesten?) garantert å komme opp i eksamen, enten skriftlig, muntlig eller begge? Håper det er litt rettferdighet i verden, og at de som slapp unna i fjor kommer opp i mest mulig i år, og at vi som kom opp i fjor slipper unna så mye som mulig nå. @Ida=D: Man kommer ihvertfall opp i skriftlig norsk, og jeg tror man kommer opp i minst én muntlig eksamen i tillegg, men er ikke sikker. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 I VKI så trenger man ikke komme opp i noe som helst muntlig. Men, sannsyneligheten er ganske stor for at du gjør det om du går alle realfagene. I VKII så kommer man opp både skriftlig og muntlig. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 10. klasse: S-Norsk sidemål: 6 (stp 4) S-Norsk hovedmål: syk (stp 6) M-Matte: 6 (stp 6) GK: S-Matte 1MX: 6 (stp 6) VK1: S-Fransk B 2FB: 5 (stp 5) VK2: S-Norsk Sidemål: 5 (stp 5) S-Norsk Hovedmål: 5 (stp 6) S-Kjemi 3KJ: 6 (stp 6) M-Fysikk 3FY: 6 (stp 6) Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 10. Klasse: Matte skriftlig: 6 (stp 6) Matte muntlig: 6 (stp 6) GK: Matte skriftlig: 6 (stp 6) VK1: Matte skriftlig: 6 (stp 6) Kommer sikkert til å komme opp i matte både skriftlig og muntlig i år også, håper bare jeg greier å ro i land 6-erne... det som er JÆVLIG irriterende er at de bare trekker meg opp i matte som jeg er god i, så i stedet for å ha mulighet til å gå opp i karakter, blir jeg bare sittende og forsvare karakteren min... Takk til Kristin Clemet som med sin fantastiske landsdekkende statistikk over eksamenskarakterer pusher skolene til å "trekke" elever opp i det faget de er best i... Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 10. Klasse: Matte skriftlig: 6 (stp 6)Matte muntlig: 6 (stp 6) GK: Matte skriftlig: 6 (stp 6) VK1: Matte skriftlig: 6 (stp 6) Kommer sikkert til å komme opp i matte både skriftlig og muntlig i år også, håper bare jeg greier å ro i land 6-erne... det som er JÆVLIG irriterende er at de bare trekker meg opp i matte som jeg er god i, så i stedet for å ha mulighet til å gå opp i karakter, blir jeg bare sittende og forsvare karakteren min... Takk til Kristin Clemet som med sin fantastiske landsdekkende statistikk over eksamenskarakterer pusher skolene til å "trekke" elever opp i det faget de er best i... Det er vel ganske tilfeldig hva du blir trukket opp i. Det er ikke slik at man ser på karakteren til eleven og deretter bestemmer hva eleven skal få. Men om du har papirer som sier at skolen din driver med en slik praksis så burde du vel egentlig kontakte skolesjefen. Lenke til kommentar
jingt Skrevet 2. september 2005 Forfatter Del Skrevet 2. september 2005 (endret) 10. klasse: S-Norsk sidemål: 6 (stp 4) S-Norsk hovedmål: syk (stp 6) M-Matte: 6 (stp 6) GK: S-Matte 1MX: 6 (stp 6) VK1: S-Fransk B 2FB: 5 (stp 5) VK2: S-Norsk Sidemål: 5 (stp 5) S-Norsk Hovedmål: 5 (stp 6) S-Kjemi 3KJ: 6 (stp 6) M-Fysikk 3FY: 6 (stp 6) Du er flink! ! Endret 2. september 2005 av venn Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Det er vel ganske tilfeldig hva du blir trukket opp i. Det er ikke slik at man ser på karakteren til eleven og deretter bestemmer hva eleven skal få. Men om du har papirer som sier at skolen din driver med en slik praksis så burde du vel egentlig kontakte skolesjefen. Til og med rektor sier klart at eksamen velges, og ikke trekkes. det må MYE lirking til for å få alt til å stemme, at hver elev bare skal være oppe i muntlig, skriftlig, de må fikse så ingen lærere får flere muntlige eksamener osv. De trekker nok ikke bare navn og fag opp av hatten, nei Og selv om det er urettferdig tror jeg ikke skolesjefen har noe å si på det Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Det er vel ganske tilfeldig hva du blir trukket opp i. Det er ikke slik at man ser på karakteren til eleven og deretter bestemmer hva eleven skal få. Men om du har papirer som sier at skolen din driver med en slik praksis så burde du vel egentlig kontakte skolesjefen. Til og med rektor sier klart at eksamen velges, og ikke trekkes. det må MYE lirking til for å få alt til å stemme, at hver elev bare skal være oppe i muntlig, skriftlig, de må fikse så ingen lærere får flere muntlige eksamener osv. De trekker nok ikke bare navn og fag opp av hatten, nei Og selv om det er urettferdig tror jeg ikke skolesjefen har noe å si på det ok, hos oss så trakk de bare tilfedig, jeg er selvsagt ikke helt sikker, men de brukte alltid å gi fagene etter klasselista. Altså at klassen var detlt inn i grupper etter klasselista. Og sannsynligheten er liten for at øverste halvdel var best i økonomi og 2 halvdel var best i matte hos samtlige elever. Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Sant. På ungdommskolen gjorde de også det. Men når du kommer lenger opp i systemet blir det for innviklet til at det går an å trekke eksamen. Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 (endret) Fjernet da det var åpenlyst Endret 3. september 2005 av Snillingen Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Eksamen "trekkes" i den forstand at det sitter folk på fylket som ikke kjenner dere, og ikke ser på navnene deres, og velger ut. Dere har bare eksaminandnummere, og de løser pulsespillet helt uten å se hvem dere er eller hva dere er gode i. Dere er tall som har bestemte fag. Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Eksamen "trekkes" i den forstand at det sitter folk på fylket som ikke kjenner dere, og ikke ser på navnene deres, og velger ut. Dere har bare eksaminandnummere, og de løser pulsespillet helt uten å se hvem dere er eller hva dere er gode i. Dere er tall som har bestemte fag. Det ville jeg også tro. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 I VKII så kommer man opp både skriftlig og muntlig. Ikke nødvendigvis. Man kan ved noen anledninger komme opp i bare skriftlig. Det rette er vel å si at man uansett kommer opp i fire eksamener. Norsk Hovedmål VK2 Forventet karakter: 4 / 5 Karakter: 3 Norsk Sidemål VK2 Forventet karakter: 2 Karakter: 5 Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 hehe Wh1te du er ikke så flink til å tippe karakerer Lenke til kommentar
Jigsaw V Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Fikk 5 i elektronikk både på GK og VK1 Fikk også 5 i naturfag eksamnen (hadde 4 i standpunktt) Alle fag på GK var 5 unntatt almennfagene Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Var heldig og slapp unna eksamen både i 10. klasse og på GK. På VK1 kom jeg opp i muntlig SK, og hadde egentlig som mål å få 5. Men klarte bare en 4er. Fikk 5 i standpunkt da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå