Gå til innhold

kommando for å gå et nivå opp i mappestrukturen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-07-22 21:57, Hoppesagåsa skrev:

Quote:


Den 2002-07-22 20:53, termos skrev:

OMFG!



 

Skal jeg ta det som en fornærmelse? Eller utrykker du medlidenhet?

 

*biter tenna sammen, har så lyst til å ta igjen*

Jeg er sjokkert.

Vet ikke hva du tar det som, håper du tar det som ett hint.

Lenke til kommentar

IMNSHO ?!?!

 

For det første:

j36 3r 5å 313373 47 /1 |/|å 5n4k|<3 5å S@TANS tullette pråk med øreten forkortelser etterhverandre?

 

For det andre:

Så er det utrolig mange dumme poster i dette forumet. At folk ikke vet (lese seg fram til) at "cd .." er hopper opp et hakk i treet er jo idiotisk og beviser at personen ikke har giddi å satt seg inn i systemet og lest noe som helst.

 

Det neste som kommer er vell spørsmålet "jeg finner ikke ut hvordan jeg compiler ny kernel, noen MÅ gjøre det for meg!!!!! (med 18 utropstegn bak)"

 

Bruk GOOGLE og les mailinglister for svarte!!!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-24 21:29, Hoppesagåsa skrev:

Det var ikke termos jeg siktet til, men han reagerte tilsvarende på tråden min. Poenget var jo at du kan prøve et Google-søk sjøl.


Poenget mitt i den tråden var at du ikke finner en guide eller howto på hvordan å bruke en så grunnleggende kommando som 'cd', og at ingen er så dumme at de skriver en guide om den.

Lenke til kommentar

Jeg søker på google om jeg får problemer ja..... det må være derfor jeg ikke har noen begynnende duste tråder på dette forumet (med untak av den ene 313373 mIRC h4x0r script tråden da :razz: )

 

Det er faktisk sånne idioter som meg som prøver å hjelpe sånne stakkarer som deg ... De som er enda litt smartere en meg holder seg langt unna dette forumet.

Lenke til kommentar

Hva annet venter dere av en som har har hatt linux på boksen i toppen ei drøy uke, etter 20 år med microsoft?!

 

Forøvrig gleder jeg meg som et barn til de innfører en betalingsordning for bruk av forumet her.

 

Dere kan jo heller bruke energien deres på å løse java-problemet mitt som står omtalt i en annen tråd

 

Over & ut.

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Hoppesagåsa på 2002-07-24 21:49 ]

Lenke til kommentar

Tror vi forventer at en som hopper inn i linuxverdenen etter 20 år i windows+dos (som btw har MANGE av de samme komandoene som linux) kjøper seg en liten bok eller leser "linux for nybegynnere". For om du virkelig har brukt PC i 20 år burde bør du ha ganske peiling på hvordan det var før i tiden med gamle BBS'er etc. Og da bør du også ha råd til å kjøpe deg boka.

 

Betalingsordningen din kommer nok aldri, og om den kommer så dør forumet ut. Du kan sammenligne det med musikk. Du laster ned MP3 for å høre på musikken, men om du ikke hadde fått det gratis så hadde du aldri hørt musikken.

Lenke til kommentar

Ok, nok om dette. Kan vi ikke bare hjelpe de som trenger hjelp, og er spørsmålet helt på jordet er det jo bare å overse det?!

 

Slutt å skriv dritt om andres tråder når dere lager trådene til noe dritt selv...(henviser til DENNE!)

 

**dette er hvor jeg skulle vært moderator og stengt tråden** Ahh, makt, where are you? :smile:

Lenke til kommentar

Med telleskrittprisene på 80- og begynnelsen av 90-tallet var BBS'er noe jeg ga meg fort med.

Og tror du ikke jeg har prøvde cd.. ?

 

Forøvrig har faktisk hardwarefolka seriøse planer om en "VIP-longue" som tillegstjeneste til dagens sider og forum.

 

Moderatorer, steng gjerne denne tråden og grav den dypt ned et sted hvor folk aldri kommer til

 

[ Denne Melding var redigert av: Hoppesagåsa på 2002-07-24 22:02 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-24 21:24, hanscats skrev:

Det er jo utrolig at du har klarte å laste ned et program, lagt inn en rpm fil og skjønner at det er noe galt med java,

men komandoen "cd .." skjønte du ikke?


Alle har vært nybegynnere en gang...

 

Forøvrig var ikke problemet at han ikke skjønte "cd .." kommandoen, men at han skrev "cd.." isteden - altså UTEN mellomrom.

 

Er vel en ganske vanlig begynner-feil (skrev det selv også første gang jeg satt på en unix-maskin), egentlig ikke så rart etter årevis med dos, som er litt mer slepphendt med mellomrom mellom kommandoer og parametre.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...